04/07/2017

Conservatorium Hotel

.
Als je nou eens in Mokum bent en je hebt zin in een lekkere bak koffie, dan moet je echt even naar het Conservatorium Hotel.
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!
Ik was er met vrienden en ik heb m'n ogen uitgekeken.
Het hotel was voorheen het conservatorium, maar dat is verhuisd naar een modernere locatie bij het IJ.
En dit is een onderdeel van de entree van het hotel:


Een soort van mobile van allemaal violen...
Ze hangen vrij hoog, je mag ze niet aanraken en dat is maar goed ook, want ik zou ze meteen willen uitproberen...
Eenmaal binnen wacht je een grote verrassing: het Atrium. Schitterend overdekt, zodat je altijd droog zit en toch een beetje een buitengevoel hebt.
Ik hou wel van die industriële vormgeving. Het nieuwe in het oude.



Een prachtig hotel. Echt de moeite waard om even een kijkje te nemen.
En dan gauw weer weg, want het is allemaal wel een beetje duur!
Kijk maar eens naar deze luxe (foto van internet geplukt):


Een bad met rozenblaadjes... Oh la la...
En champagne er bij. 
Dan moet je wel een dikke portemonnee hebben...

Nee, toch maar niet!
Ik ga gauw naar het Stedelijk Museum. Dat zit er vlak achter...
En met mijn museumjaarkaart kan ik daar zo in...



9 comments:

די מריו said...

Dat duur trekt mij ook niet erg aan. Ziet er wel mooi uit daar.

Love As Always
Di Mario

Marjolijn. said...

Dat ziet er mooi uit, maar te duur voor mijn beursje...!!
Mooie dag meis.

Lutje said...

kijken mag, maar aankomen niet....;-)
als we alles moesten betalen wat we graag zien, dan zouden we niks hebben...
Eén @->- voor jou

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou en een fijne nieuwe week gewenst.
Wow, wat een belevenis moet dat geweest zijn, je mag gerust iets meer neertellen als je iets kan consumeren in een dergelijke mooie omgeving. Jammer dat er verblijven niet in zal zitten wegens te duur. Maar wie weet, misschien tast Henry wel eens diep in zijn portemonnee voor je volgende verjaardag hihi?

John said...

Ik ga nooit naar zaken waar ze de hoofdprijs vragen. Ik vind koffie koffie, en kan die dan ergens anders vast goedkoop krijgen of gratis als ik in de buurt ben van een bekende en even langs ga :)

Bertiebo said...

Hmmm, ik ben er wel eens langs gelopen en daar laat ik het denk ik maar bij. Hoewel... het is ook wel erg leuk om zoiets eenmalig te doen.

Jelle Droeviger said...

Die eerste viool, die wil ik wel spelen, al was het maar voor één keer...

Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Je mag toch wel lekker wegdromen bij het idee om daar eens lekker tussen de rozenblaadjes te liggen...

Tine de Jong said...

Het ziet er allemaal heel gezellig uit daar maar ik zit toch liever in een hutje op de hei midden in de natuur. Rozenblaadjes die haal ik zelf wel uit mijn eigen tuin. Die kan je heerlijk vermengen in een salade voor een romantisch etentje en nog goedkoop hoor. Voor mij hoeven al die dure hotels, restaurants niet want je weet nooit wat zij erin doen en wat ik zelf zal maken dan weet ik ook dat het mij zal smaken.