17/02/2017

Slaapkoek

.
Voor het weekend geef ik het recept van Mohnkuchen oftewel Slaapkoek!
Vanmiddag maken en morgen lekker opsmikkelen.


Hieronder staat het recept en de benodigheden helemaal uitgeschreven.
En als je het gemaakt hebt, laat je het dan weten?


Ingrediënten voor de koek:
350 gram bloem
2 tl gedroogde gist
125 ml melk
50 gr boter
40 gr suiker
¼
 el zout
1 ei

En ingrediënten voor de vulling:
300 gr gemalen maanzaad
500 ml melk
40 gr maizena
2 eieren
100 gr suiker

Als je de bereiding helemaal uitgeschreven wilt hebben, dan stuur ik je die natuurlijk op. Laat maar weten...

Succes!

13 comments:

Marjolijn. said...

Dat wordt smikkelen voor jou en Henry...!!
Ik zal hem niet maken, om de eenvoudige reden, dat ik geen oven heb.
Fijn weekend meis, en geniet volop...!

Lutje said...

awel, ik niet graag moonkuche
ze zeiden tegen me, haal dat dan bij de poolse bakker,
maar not
wie weet is jou zelfgemaakte 100 keer beter
Eén @->- voor jou

Lutje said...

(eet) moest er bij staan ;-)

די מריו said...

Wat is zie heb ik weleens gegeten, maar ik wist niet dat het ook slaapkoek heette.... Ik zal het eens doorsturen naar Dinnetje, maar ik denk dat ze die niet gaat maken...;-(

Geniet jij er maar lekker van.

Love As always
Di Mario

John said...

Ik mag zeer niet te veel slapen dit w-end want ik vier feest.
Maar voor een andere keer misschien wel leuk ja.
Smakelijk! :)

Bertiebo said...

Maar waaróm heet het slaapkoek? Het lijkt me best lekker.

klaproos said...

ohhhhhhhh loutje toch;-)
en dat voor het slapen gaan , blub blub blub hup je heupen op :-)
ik moet het niet doen:-)
maar het ziet er wél lekker uit

xxx

Petr@ said...

Het ziet er heerlijk uit, maar ik ga hem niet maken. Ik ga lijnen haha.
Dus geen koek, snoep, suiker voor mij.

Jelle Droeviger said...

Daar zou je mogelijk beter van gaan slapen...?
Laats las ik dat een wetenschappelijke studie heeft aangetoond dat je beter slaapt als je sokken aantrekt. Moet dan wél wol zijn. Doordat je voeten dan warmer blijven ga je eerder onder zeil, en word je tussentijds minder vaak wakker.
En als het ontbijt neem je daarna een flinke plak Mohnkuchen...

Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Een mooi recept, alleen dat maanzaad en ik hebben altijd ruzie...

gerdaYD said...

Goede middag lieve Marlou. Zoals je ondertussen al weet ben ik niet de kok in huis, dat is onze Lefla. Ik zal hem even naar je blog toesturen want het ziet er verdomd lekker uit!
Voor morgen veel smakelijk plezier gewenst met je Henry, geniet er van!

Villa Zeezicht said...

Haha, maanzaad natuurlijk ;) Slaapverwekkend zegt men! Vandaar natuurlijk de naam. Lijkt me super lekker, eens kijken of ik de suiker kan vervangen door een ander zoetmiddeltje..! Bedankt voor het delen van het recept!!

Hans said...

Slaapkoek is voor mij helemaal nieuw.
Wel lekker als je slecht slaapt. Hans