06/12/2016

Een vreemd briefje

.
Omdat ik altijd alles lees, wat er los en vast onder m'n ogen komt, komt er zomaar van alles op m'n pad.
Zo ook dit boodschappenbriefje.
Het lag op de grond, buiten voor de winkel en er was al meerdere keren overheen gelopen.
Maar ja... ik zie letters en ik wil het lezen en raap het op...

alfalfa
stuk gember
handje taugé


Dan draai ik het briefje om en zie een heel ingewikkeld verhaal.
Iets wat ik zelf ook wel eens doe, als ik met iemand telefoneer: dan maak ik notities over wat er gezegd is, omdat ik soms zo'n slecht geheugen heb...

Dit staat er op het briefje, nogal onleesbaar:


15 september, hip broken, set
walkdifficulty, rolst came
.?. all over body, years
losing urine diet no sugar
pain right shoulder
3 of 5 pezen broken off
muscles no longer function
Alexan...
E... 60,-
06 250 (rest van het tel. nr heb ik grondig weggewit)

Oh oh... wat een drama vond ik op de stoep.
Ik kreeg gewoon medelijden met degene die het overkomen is...
Heup gebroken, pezen afgebroken. Getverdemme...
Met de komende gladheden in aantocht denk ik meteen: Niet vallen!
Blijf overeind en hou je haaks.

Wie het ook is... beterschap! Niet vallen en overeind blijven...

9 comments:

Marjolijn. said...

Dat is niet leuk.
Altijd het beste om niet te vallen, of het nu glad is of niet.
Beterschap voor de onfortuinlijke...!

En voor jou een mooie dag...!

די מריו said...

Dat ziet er inderdaad ernstig uit. En bijna hadden we er geen weet van. Gelukkig heb jij het briefje opgeraapt.

Love As always
Di Mario

John said...

Ja dat is minder zeg. Wat een klein briefje al niet kan vertellen hè.
De gladheid is al weer bijna voorbij want ik las dat het weer zachter wordt.

Jelle Droeviger said...


Ja, mooi, Marlou. Wat je zoal niet vindt op straat. Er zitten hele verhalen achter. En heel wat leed.
Briefjes, we hebben ze allemaal nodig, als we wat ouder worden. Het hoort er bij. Wij mensen hebben dan het geluk dat wij de taal hebben. Én een balpen.
Oudere mensapen hebben dus een serieus probleem.

Op een dag ga ik wellicht het volgende briefje verliezen:

motr verkcht.
na tdjr tch wr krbl.
ga nwe bstlln.
hoop ovrend t blvn, ben tch al zowat 75

Jelle Droeviger.

klaproos said...

:-) LOUTJUHHHHHH<

Met een big smile heb ik je verhaaltje zitten lezen, ondanks dat het hier om grote smart gaat, daar lach ik niet om,
Maar om jou, dat jij het dan zo mooie over brengt naar ons...
wat ben je toch een uitzonderlijk bijzonder mens,

zeggen ze dat wel genoeg tegen jou :-)

dikke kus,en jij ook hoog blijven hé :-)

xxx

Petr@ said...

O jee dat klinkt niet best. Wat een ellende schuilt er dan eigenlijk achter zo'n simpel boodschappenbriefje.

Sjoerd said...

Haha, dat is echt wat voor jou om zo'n verhaal op straat te vinden...

Mirjam Kakelbont said...

Het leed ligt op straat. Letterlijk en figuurlijk... Ik wou dat ik deze persoon een beterschaps- of sterktekaartje kon sturen. Iets kleins kan vaak groots aanvoelen. Waarbij ik denk aan een heel bijzondere gebreide kerstbal. Door een hartstikke lief en bijzonder mensch. Jij kent haar niet, dat is jammer (-:
Een bijzondere vondst, LouLou. Jij hebt arendsogen!
Dikke knuffel en een kus ♥

gerdaYD said...

*zucht*
Zo'n ogenschijnlijk doodgewoon briefje bleek na het lezen van de achterkant een vreselijk verhaal te vertellen. Hopelijk gaat het ondertussen beter met de schrijver er van!