28/11/2016

Statiegeld doneren...

.
Vorig jaar schreef ik er ook over: het doneren van je statiegeld...
Als je wilt kun je dat hier nog een keertje lezen...

Ook deze maand heb ik dat gedaan...
Gewoon het lege-flessen-geld gedoneerd.



Bij mijn winkel verderop moet je de kassabon in een bakje doen...
En bij een andere druk je op een knop... Hoppa! 
Alle beetjes helpen. Toch?!

Kijk maar eens bij jouw buurtsuper...
En doneer voor een keertje het statiegeld.
Je doet er echt goed mee...

Op internet vind ik de doelen, waar het statiegeld naar toe kan.
Daar lees ik, dat de Lidl zich inzet om het geld naar de Voedselbank te sturen.
Dat vind ik nog eens een top idee... En kijk eens hoeveel! Dat moet haast wel van alle Lidls in Nederland zijn...


Doe je mee?
Niet je lege flessen in de afvalbak gooien, maar inleveren en het bonnetje doneren!
Al is het maar voor één keer...






12 comments:

די מריו said...

Ja dat is een goed idee wat ik regelmatig doe. Die paar centen kan ik op dat moment makkelijk missen, dus in het bakje ermee.

Love As Always
Di Mario

Marjolijn. said...

Zo is het, alle kleine beetjes helpen.
Hier loopt een actie voor de Sinterklaasbank, zodat alle kindjes toch een kadootje krijgen met Sinterklaas.

Lutje said...

ja, dit is wel een goed doel waaraan ik kan meedoen....
Eén @->- voor jou

klaproos said...

goeiemorgen loetielein,
dat is een prachtig doel, ik doe nu mee aan spek de clubkas, speciale bonnetjes die je overschrijft naar een clubje,
lekker,
statiegeld heb ik bijna nooit, omdat het vaak flessen frisdrank zijn, en dat drinken we hier hoogst zeldzaam :-)
meestal neem ik drankje waarvan ik de verpakking kan recyclen,
zo doe ik mijn bijdrage toch ,
heb het goed vandaag lieverdje,
xxx

Jelle Droeviger said...

Het is een prima aktie, en het maakt ons er meer bewust van dat we met zijn allen nóg een tandje hoger sociaal bewogen zouden moeten zijn. De wereld is immers van iedereen. Ja toch, niet dan.?
Het allermooiste is het, als je die bruine boterham met kaas, waar je nét je tanden in wilt zetten, weggeeft aan een ander.

Jelle Droeviger.

Ferry - Jacqueline said...

Heel goede doel voor de voedselbank. ER zijn veel armoede in Nederland. Er zijn ouders hebben geen geld voor. Deze actie is heel goed aanbesteed.

Sjoerd said...

Wij doneren al jaren ons statiegeld. Iedere keer dat ik op deze wijze mensen help denk eraan ik hoe goed wij het hebben en dat ik een steentje bijdraag aan deze samenleving.

Petr@ said...

Goed idee Marlou!
Er komen hier ook wel kinderen aan de deur voor lege flessen voor het goede doel.

Villa Zeezicht said...

Mooi dit soort initiatieven!! Helaas ook geen statiegeld flessen hier, anders zou ik zeker mee doen ;o)

Annette said...

Even kijken of Wordpress aankomt....

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou. Wat een schitterend idee, jammer dat in onze winkels hier geen statiegeld teruggegeven wordt, alleen op glasflessen die we telkens weer hergebruiken. Hopelijk komt hier snel de wet ook door om op alles statiegeld te vragen zodat er wat minder afval geproduceerd wordt en wij dan ook met jouw mooi gebaar kunnen meedoen!

Mirjam Kakelbont said...

Dit juich ik van harte toe! Eerst werd het geld van onze supermarkt aan de zending besteed. Niets mis mee, maar echt warm werd ik er niet van. Er zijn zoveel mensen en instellingen in ons eigen land die wat extra's kunnen gebruiken dat we liever het bonnetje aan de Straatkrantverkoper gaven. Maar nu wordt het aan goede doelen binnen NL besteed en laten we onze bon opslokken door de automaat. En ach, die Straatkrant willen we niet meer missen (-:
Schattige foto van dat kindje en de pony ♥
Dikke knuffel LouLou