05/07/2016

Zen

.
Steeds moet ik weer denken aan dit moment: ik loop over een smal weggetje.
De zon schijnt en het is lekker warm.
Ik hoor wat bijen zoemen en het gras is groen en fris.
Ik denk er graag aan, want ik word er rustig van.
Van die oude man, die daar aan het maaien is.
Met de zeis...


Hij kijkt niet op of om en gaat stug door.
Ik weet hoe zwaar dat is, maar hij maait alsof het niks is.

Tsjins... tsjins... tsjins gaat het.



Tsjins... tsjins... tsjins...

Ik zou wel even in dat gras willen liggen en lekker naar de blauwe lucht kijken en misschien een beetje dommelen...


Kijk, Henry heeft het tenminste begrepen. Die doet wat ik graag zou willen:
lekker een beetje tussen de weidebloemetjes liggen.
Meer hoeft toch niet?


10 comments:

Marjolijn. said...

Oef, ja maaien met een zeis is echt handwerk...!
Dat zie je hier bijna niet meer, wij gaan liever voor de gemotoriseerde maaier.
Fijn dat je ook nog even kon gaan zennen in het lekker ruikende gras.

Mooi dagje vandaag.

Lutje said...

erin liggen moet zeker een zalig gevoel geven, ik ging langs 'm liggen:-)
die man met de zeis ziet je wel ;-)

John said...

Ha Marlou,
Waarom deed jij het dan niet?
Gewoon doen.
Heerlijk.
Ik doe het vaak.
Eindeloos genieten.

Doei :)

די מריו said...

Natuurlijk moet je dat doen. Dat weet je toch dame... Je moet je rust nemen wanneer het je mogelijk acht. Ik ga ook drie weken genieten, waarschijnlijk onder een boom in de schaduw ;-)
lehitraot

Love As Always
Di Mario

Yvette said...

ben je na het nemen van je foto ook gaan zenliggen?

( ot..wat een super mooie reaktie op mijn blog!)

Jelle Droeviger said...

Verdorie, Marlou, dát hebben we hier op Terschelling niet: die bergen en die mooie glooiende hellingen, en dan iemand die nog gras maait met de hand...
Mijn oude moeder, dik 104 al weer, zit hier verlangend te zuchten. Die wil nu ook al die kant op.

Jelle Droeviger.

Petr@ said...

Dat ziet er zeker aanlokkelijk uit! Maar je bent toch zeker wel even gezellig naast je verloofde gaan liggen?

Sjoerd said...

Dat is het voordeel van vrij zijn, je kunt doen en laten wat je graag wil...

christiene said...

Marlou, ik heb mijn bedenkingen, want ik zie je zo langs je lief liggen
in het gras,maar de man met de zeis,daar moet je wel voor uit kijken
lieve groet
Christiene..

gerdaYD said...

Als dat geen zen is dan weet ik het niet meer. Ik vraag me alleen één ding af, waarom ga je niet bij je lieve Henry tussen de bloemetjes liggen? O ja, ik weet het al: jij moest deze mooie foto's maken!