02/02/2016

Angst

.
Naar aanleiding van mijn blogje van gisteren kreeg ik de vraag van iemand of ik die avond in De Pletterij (klik) niet bang was.

Wie... ik? Bang?
Helemaal niet!
Hoe kom je er bij!



Maar gek was wel, dat ik later, midden in de nacht in mijn bedje even wakker lag en dacht: zo'n drukte en een concert... er hoeft maar 1 zelfmoord-idioot binnen te komen en we zijn er allemaal geweest.




Gek is dat, dat je je dat later pas realiseert.
Maar ik zou het zo weer doen, want mij krijg je niet bang!


Deze uitsprak kwam ik van van de week tegen:
"De vijand is angst. Wij denken dat het haat is, maar het is angst."

Precies, zo denk ik er ook over.
En daarom ben ik lekker niet bang!

(Ik hou even een mini-pauzetje... ben zo verkouden, dat ik het scherm van m'n laptop niet kan zien... nou ja, bijna dan. Tot volgende week...)

15 comments:

Marjolijn. said...

Oh, meis zo verkouden, dat is niet leuk.
Maar het heerst en waar veel mensen samenkomen, krijg je het zo mee als kadootje.
En gaat het virus van deur tot deur.
Hopelijk knap je er snel weer van op.
Ben lief en pas goed op jezelf.

Lutje said...

zondag liep ik ook ergens rond waar het heel druk was, en er liepen ook militairen, toen dacht ik ook wel 's ff na, maar ik blijf er zeker niet voor thuis

די מריו said...

De kans dat daar wat gebeurd is misschien wel veel kleiner als op Amsterdom CS. Bang zijn is de slechtste raadgever die je kunt hebben.

Love As Always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Alleen op de maan ben je nog veilig.
Maar daar kun je niet bljven.

Jelle Droeviger.

John said...

Je weet het toch niet. Ook een Nederlander kan uit zijn naad gaan, en de meeste vluchtelingen zijn gewoon mensen zoals jij en ik.
Overigens als er aanslagen gaan komen in Nederland hebben we dat te danken aan het huidige kabinet die gaan mee bombarderen in Syrië.

klaproos said...

nee we laten de angst niet regeren hé loutje,
angst laat je gekke dingen doen,


knap gauw op hé loutje, want een dikke week is eigenlijk wel de regel,
dju toch, heb ik j e tóch aangestoken door de pc heen:-)

jawel hé, zó erg was het hier ook

joodse penicilline weet je wel :-)

dag loutje lief, veel beterschap,

dikke knuffel
xxx

Annette said...

Eens met John....

Ik ben soms wel bang maar dan herinner ik me wat D. zei (een andere D.dan die van gister). Als het je overkomen moet dan gebeurt het toch wel.
Ja dit weer is niet zo best voor de mens.
Wanneer je verliefd bent gaat het beter.

@ll the best Marloulou! :)

Annette said...

Wat een leuk Poohtje!

Sjoerd said...

Dat klinkt niet goed meis, ik hoop niet dat je ons nu ook hebt aangestoken.... Beterschap.

Mirjam Kakelbont said...

Eigenlijk kun je niemand en iedereen vertrouwen. Je hebt maar één gek nodig en dat hoeft niet per se een moslim te zijn. Nee, de angst mag niet gaan regeren, want dan laten we over ons heen lopen en dat ben ik niet van plan.
Sakkeju dat je zo beroerd bent. Het wordt tijd om je bijzondere kippensoep weer te maken!
Beterschap, lief MarLouLoutje. Alhoewel...ik vind je al goed genoeg ;-)
Een dikke knuffel

Marjolijn. said...

Hopelijk gaat het vandaag weer wat beter.
Beterschap meis.

christiene said...

Zet je aan tot het na denken Marlou,als angst de overhand krijgt
hoef je nergens meer aan te beginnen.

Hier hebben we samen de griep ronde zo goed als gehad
het is er een die goed blijft plakken.
Marlou,
Liefs een groetje,wens je beterschap.
Christiene.

Lutje said...

ik kwam nog eens piepen...

Yvette said...

knuffels

christiene said...

Al een beetje beter Marlou..........
groetjes en beterschap.
Christiene.