11/12/2015

Vegetariërs aller landen

...
verenigt u!

Ja... als dat zou kunnen...
Maar ik weet al minstens drie "webbies" die zeggen, dat ze niet zonder vlees kunnen.
Daarom, speciaal voor hen en alle andere fervente vleesliefhebbers heb ik hier een geestig straatschrijfsel:


Goed istie!
Maar, áls je dan vlees eet... zorg dan dat je vlees eet van "blije" dieren (zegt mijn kleinzoon Pier!) en dat is dus, dat ze een goed leven hebben gehad en geen kiloknal-leven...

Prettig weekeinde!  Bèèèè !   

                                  

                                                                

12 comments:

Marjolijn. said...

Ik hoorde deze week dat echt niet iedereen vegetariër hoeft te worden, want dan komen er weer andere dingen in het geding.
Maar als iedereen matig vlees ( 2of3 p.w.) zou gebruiken, dan zou het effect groter zijn.
Meer nog dan het nu verdeeld is in twee groepen.

Mooie dag vandaag en op naar een fijn weekend.

Lutje said...

ik ben een alles eter, behalve wild, dat lust ik niet graag
mijn zoon hier daarentegen eet geen vlees, wel vis
dus ik wissel voor mezelf wat af

gerdaYD said...

Oei lieve Marlou, dieren in gevangenschap hebben nu eenmaal geen 'blij' leven, of ze nu voor de maag of zoals in dierentuinen, tot vermaak van de mens dienen.
Voor jou:

Vegetariërs zijn mensen
Die de mensen anders wensen
Daarom eten zij slechts planten
Net als grote olifanten
Zij zijn bang van dooie koeien
Want die kunnen niet meer loeien
Beesten doden om te eten
Noemen ze van Godvergeten
Het is zo deftig, het is zo fijn
Vegetariër te zijn (...)

's Zondags bonen, 's maandags bonen
Dinsdags bonen, 's woensdags bonen
Donderdags gepofte bonen
Vrijdags bonen, altijd bonen
Zaterdags gestoofde bonen
God bewaart je voor die bonen
Bonen eten is het beste
Tot we bonen zijn ten leste
Want het is zo deftig, het is zo fijn
Vegetariër te zijn (...)
© J.H. Speenhoff

*wink, big smile*
Alvast een schitterend weekend gewenst hé samen je lieve Henry!

די מריו said...

Ik eet al kleinere porties, maar wel elke dag... en dan (h)eerlijk vlees. En natuurlijk geen bacon ;-)

Love as Always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

And what about:
In our cities millions of innocent bacteria, ants and other small insects are destroyed every day under the feet of brutal pedestrians...
So, eat plants whenever you can.!

Jelle Droeviger.

John said...

Mogguh Marlou,

Men zou kunnen beginnen met 2 dagen per week geen vlees eten. Goed voor dier, mens, en planeet.
Wie wil dat nu niet.
Doeg

Petr@ said...

Onze jongste zoon eet ook geen vlees, al vanaf zijn twaalfde, dus wij doen af en toe met hem mee, maar een lekker stukje vlees ben ik ook gek op hoor!

Sjoerd said...

Ik hoor het alweer, maar ook die koe die ik elke week verorber is een vegetariër en eet heel wat groen weg...

klaproos said...

hier vaak geen vlees loutje, en als het er wel is, dan geen kiloknallers.....
dat vind ik toch zo erg, maar ik weet ook dat er mensen zijn, die er helemaal niets om geven, als het maar goedkoop is, ik denk dat meer voorlichting wel zou kunnen helpen, dat je echt niet elke dag vlees hoeft te eten....


dag loutje,
fijn weekend
xxx

Terrebel said...

Alles met beleid en nooit meer nemen dan je nodig hebt. Geldt eigenlijk voor alles. Zo blijft er genoeg voor iedereen! En de beste manier om mensen te laten minderen met vlees (én groente!) eten is het ze zelf te laten vangen/plukken/verbouwen. Geloof mij: als mensen voortaan zelf een lammetje in de ogen moeten kijken voor zij het de strot doorsnijden zullen er veel minder lamskoteletjes worden klaargemaakt. ;-)

gerdaYD said...

Om je even op stang te jagen lieve Marlou, in de hoop dat je tegen een grapje kan hihi:

We zingen een ballade, voor elke karbonade
Voor kippenlevers, zwezerikken en voor zure zult
Rauw of uit de oven, of lekker laten stoven
Een eendenborst met spekjes, ham en hamburgers gevuld

We brengen een aubade, aan een prachtige rollade
Tranen in ons ogen, zoiets heerlijks op je bord
We zingen over worsten, gegrilde kippenborsten
Over alles wat ooit kakelde, geloeid heeft of geknord

Vlees, vlees, vlees, vlees, vlees
Van kop tot staart, van spier tot pees
Vlees, vlees, vlees, vlees, vlees
Het lot der dieren naar ik vrees
Want koe, kip en konijn
Zullen steeds het varkenshaasje zijn

Ja, laat ons samen zingen, van al die dode dingen
Die dampend, bloeddoorlopen op ons bord staan geserveerd
De biefstuk goed gebakken, snakken, pakken, smakken
Tot slot klinkt dan uit alle kelen heel gemarineerd

Vlees, vlees, vlees, vlees, vlees
Van kop tot staart, van spier tot pees
Vlees, vlees, vlees, vlees, vlees
Het lot der dieren naar ik vrees
Want koe, kip en konijn
Zullen steeds het varkenshaasje zijn

Zodra we iets gaan vieren, dan kermen alle dieren
Ben ik er morgen nog wel
Of word ik gehakt, als snijworst verpakt
Of malen ze me tot frikandel

Vlees, vlees, vlees, vlees, vlees
Van kop tot staart, van spier tot pees
Vlees, vlees, vlees, vlees, vlees
Het lot der dieren naar ik vrees
Want koe, kip en konijn
Zullen steeds het varkenshaasje zijn
© Keimpe de Jong

Fijn weekend hé, samen met je Henry!

Yvette said...

Ik ben gelukkig niet een van je non vegatarische webbies maar niet spatisch niet als ik op visite ben of zo