06/11/2015

Zomaar...

.
Sja, dat november de geefmaand is geworden is natuurlijk heel leuk!
Op Facebook staan inmiddels heel veel berichtjes van mensen die mee doen.

Als je zin en tijd hebt kun je hier kijken wat voor berichtjes dat zijn:


Vanmorgen tijdens de wandeling met het hondje dacht ik er aan...
Aan een hele maand geven.
Ik dacht: "Wat moet ik nou geven? En aan wie?"
En ook dacht ik: "Ik geef eigenlijk het hele jaar door al: aandacht, een glimlach, complimentjes, tijd... ik bedoel maar.
Waarom doe ik dat eigenlijk? Om er iets voor terug te krijgen?
Nee! Liever niet!"



Maar ik krijg wel heel veel. Ongemerkt krijg ik elke dag wel wat.
Gisteren bijvoorbeeld een heerlijk potje vijgenjam. 
En afgelopen zondag een lekker wijntje tijdens een gratis klezmerconcert.
Laatst gaf iemand van het koor me zomaar een paar mooie oorbellen...
Ik weet ook niet waarom... zomaar...

Ik realiseer me wel, dat ik een enorme geluksvogel ben!
Misschien dat ik daarom meedoe aan de Geefmaand...

12 comments:

Marjolijn. said...

Het is natuurlijk een manier om tot bewustzijn te komen voor veel mensen.
Maar dat bewustzijn heb je al... :-)
En het hoort ook een beetje bij de tand des tijd, je merkt dat er voor meerdere onderwerpen een maand van speciale aandacht wordt uitgeroepen.

Wat je geeft krijg je op een of andere manier terug.
Op naar een fijn weekend meis.

Lutje said...

zo zie je, wat je geeft krijg je terug
ik denk als je nu nog bij je favoriete cassiere of zo komt dat ze nog vriendelijker is :o)
je bent een tof mens

די מריו said...

Het hoeft ook niet altijd materialistisch te zijn wat je geeft. Aandacht en liefde is het duurste wat je kunt geven...

Love As Always
Di Mario

gerdaYD said...

Geven is je midden naam lieve Marlou, het zit er bij jou ingebakken... mooi mens dat je bent!
Moesten er wat meer rondlopen zoals jij, de maatschappij zou er heel wat beter uit zien!
En dit is precies op je lijf geschreven:

Misschien raar
maar er zijn mensen
in mijn leven
die ik niet ken
maar die mijn hartje raken
mij het gevoel geven
alsof ik ze ken
die uitstralen
wat andere missen
aandacht geven
op een bijzondere manier
door simpelweg
zichzelf te tonen
en mij te raken
dat doet een heleboel
het geeft me een goed
en vooral
een gewaardeerd gevoel
het zijn de kleine dingen
in het leven die het doen
© gedichtenstad

John said...

Ha Marlou,

Geven zou nooit de reden moeten zijn om terug te krijgen. Geven doe je uit vrije wil, en hoeft niet materialistisch te zijn. Liever niet zelfs.
Wie geeft krijgt vanzelf. En vaak komt iets als je het kunt gebruiken.

doeg

Jelle Droeviger said...

Ik gaf dus die bruine boterham met kaas, in een plastik boterhamzakje, aan die daklozenkrant-verkoper bij de Albert Heyn in Den Helder.
Hij keek me verbaasd aan.
"November, geefmaand", zei ik.
"Ja, ja", stamelde hij, "bedankt", en hij stopte de boterham in zijn rugtas.
Ik heb hem daarna nooit meer teruggezien, daar.

Jelle Droeviger.

annette said...

Haha die Jelle :)

Het onderwerp doet niet veel met me, zo gewoon: geven.
En zoveel gekregen van jou alleen al.
Geven is als ademen.

Mooi met die lucht, dat haal je.
Of wordt het mij gegeven?
Nee ik haal het zelf:)

Oh ik hoor een paar knallen.
Toch geen aardbeving?

Het heeft hier al behoorlijk gebeeft.
Toen las je er nog niks over.

Lifeverslag uit het Hunzedal.....liefs&liefs

Annettos X!

Mirjam Kakelbont said...

Het gaat niet om dure, materialistische dingen. Hebben, hebben wordt voor veel mensen langzaam aan verleden tijd. Het zijn de kleine, onbelangrijke dingen die het doen. Iemand een hart onder de riem steken als ze pas een rode bril gekocht heeft en die helemaal niet ziet zitten :-)
Je hebt me een hart onder mijn riem gestoken. En je geeft me knuffels en lieve reacties op mijn blog. Dat zijn allemaal ONBETAALBARE dingen. Ik vind je een mieters mens! Je wordt met de dag mooier MarLouLouLief ♥
Dikke knuffel

Lutje said...

ik wens je een mooi weekend

gerdaYD said...

Natuurlijk... ik was even vergeten dat jij in het weekend naar je lieve Henry trekt al even lieve Marlou. Geniet er van hé!
Nog even dit: ik ben blij dat jij als één van de weinigen die villa apprecieert. En weet je wat? We gaan die samen kraken, oké? *wink, big smile*

Sjoerd said...

Het zit gewoon in je. En dat wordt gewaardeerd.

christiene said...

Wie de bal kaatst krijgt hem terug
in de vorm van een klein geschenkje.
Marlou,voor straks lekker slapen
wens je een gezellige zondag.
liefs groetjes
Christiene.