04/09/2015

De Houtvaart

.
Ook dit jaar heb ik volop gezwommen in het prachtige openlucht zwembad "De Houtvaart", hier in Haarlem.
Ik heb geluk: het bad ligt bij mij om de hoek.
En ik kan elke dag baantjes trekken tijdens de "vriendenuurtjes"  's morgens tussen 7 en 10.
En nóg meer geluk: in september blijft het bad bijna de hele maand open...

Gistermorgen heerlijk gezwommen in de stromende regen,.
Je weet niet half wat voor apart gevoel dat is. 
Het water is licht verwarmd: zo'n 21 graden en dan die regen op je kop.
Echt heel lekker!

Dit jaar had ik niet één keer mijn fototoestel bij me.
Heb daarom inmiddels ook een I-phone gekocht, want daar maak je helemaal geen gekke foto's mee.

Hier bijvoorbeeld een schitterende foto van ons bad van Houtvaart-vriend Bert-Jan:


En dan kreeg ik ook nog een iets zonniger foto van mijn sportmaatje Mary toegestuurd: 


Je snapt zeker wel hoe fijn ik het hier vind!
Vorige week hadden we maanlichtzwemmen. Dan gaan we pas om 21:30 te water en ziet het er ongeveer zo uit:


Alleen moet je nu het zwembad erbij denken...
Tof, toch!

(Foto's: Bertjan Schelfhaas, Mary Dijkstra en Henry Kloostra)





17 comments:

Marjolijn. said...

Blijf nog maar lekker je baantjes zwemmen meis, zolang het kan.
En voor vandaag op naar een fijn weekend...!!

Lutje said...

je bent een echte levensgenieter, en je hebt groot gelijk.
Ik zie je vandaag weer baantjes zwemmen, het doet er niet toe, als je je maar amuseert

Sjoerd said...

Mooi dat oude bad. Tenminste ik ga er even vanuit dat het niet nieuw is. En lekker handig zo dichtbij.

Sjoerd said...

Mooi dat oude bad. Tenminste ik ga er even vanuit dat het niet nieuw is. En lekker handig zo dichtbij.

gerdaYD said...

Goh en inderdaad, met je nieuwe speeltje kan je beslist heel knappe foto's maken lieve Marlou! Zo krijgen we toch een idee hoe mooi het daar is, zelfs op een regenachtige dag. En je tekst er bij die het heerlijk gevoel dat je er had bij regen of maneschijn te zwemmen kon dat héél goed overbrengen!

Jelle Droeviger said...

Een nadeel van zwemmen is dat je zo nat wordt; by het badderen in de stromende regen heb je daar dan weer géén last van, want...

Jelle Droeviger.

klaproos said...

lijkt me helemaal te gek marlou :-)
ik ben niet zo'n zwemmer, ga liever lopen, maar ik kan me wel voorstellen die sensatie van regen op je hoofd terwijl je zwemt, lijkt me zalig,

ook in de volle maan lijkt me betoverend mooi te zijn,
jij geniet heerlijk van het leven hé louleboule dat is heerlijk :-)
aai laaik ded,

xxx

John said...

Ha Marlou,
Wij zwemmen gewoon in natuurwater. De zee of de Schelde. Dat is pas lekker ook bij regen.
Het water is 20 graden nu, dus helemaal lekker nu de lucht kouder is.
groet, en goed w-end

Annet said...

Haha wat leuk dat maanlichtzwemmen.
En zwemmen in de regen...

Life can be so beautiful!

Bye sweety, Annette x

די מריו said...

Het wat nog een vijf graden warmer en ik was er niet meer uit te slaan. Zelfs niet in de stromende regen. Heerlijk is dat. Of in de sneeuw..

Love As Always
di Mario

Mirjam Kakelbont said...

Prachtige foto, MarLouLouLief.
Vroeger zwom ik veel. Als het weer te slecht was om te fietsen of hardlopen, ging ik overdekt zwemmen. Dichtbij is een buitenbad, ook van rond de 21 graden. Morgen is de laatste dag dat het open is en dan mag je aan het eind van de middag een half uur met je hond zwemmen :-)
Lieve groet en een zonnig weekend.
DagDag! *smak*

Petr@ said...

Het water ziet er heerlijk uit, toch ben ik niet zo'n zwemmer. Je wordt er zo nat van haha.
Hier in het dorp hebben we pas een nieuw zwembad, ik ben er nog niet geweest.
Fijn dat je er weer bent Marlou!
Liefs Petr@

christiene said...

Dat is weer eens iets anders in het maanlicht zwemmen
even als zwemmen in de regen........
Marlou dit is ook genieten.........
groetjes Christiene.

Albert y Mara said...

Wij zwemmen af en toe in de Middellandse Zee. Is aan de overkant. Fijn dat jouw bad om de hoek is. Veel plezier met je nieuwe speeltje, de iPhone. We zijn benieuwd of je je iPad nu minder gaat gebruiken.

Wim said...

Leuk zwemmen in je achtertuin ;-)

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou, slaap je ook uit net zoals ik vanmorgen? Hopelijk ben je dan fit genoeg om vrolijk het weekend in te gaan en zal er straks op de valreep toch nog een nieuw log verschijnen, want daar kijk ik altijd naar uit!

Albert y Mara said...

Dus net zoals voor je blog-break, zaterdag en zondag geen nieuwe log?
Tot maandag en alvast een goed begin van de nieuwe week toegewenst.