11/09/2015

Achter de boeken

.
Het opruimen heeft wel degelijk zin gehad.
Je vindt van alles en nog wat áchter de boeken.
Zo lag daar een verrekijker: wat doet dat ding daar?
Twee foto snijdapparaten - een lang computersnoer - een aantal lampjes - een ontbijtkoektrommel - een doosje met handgebaren voor doven - en nog veel meer en vooral: STOF! 


Wat ik erg leuk vond zijn deze bierviltjes, die ik achter de boeken gemikt heb, ik denk in 1994??
En daarna noooooit meer gezien tot gistermiddag...
Het zijn bierviltjes met poëzie er op, korte gedichtjes van Nederlandse dichters.
Deze van Levie Weemoedt vind ik geestig:


Zal ik de bierviltjes dan toch maar bewaren?
En ze gewoon weer achter de boeken gooien?
Tot over 15 jaar??

In ieder geval hou ik nu even opruimpauze, want het is allemaal veel werk en ik ben er behoorlijk moe van.
Heb uiteindelijk maar weinig boeken weggedaan: slechts twee boodschap- tassen. Valt mee, toch?
Volgende week misschien naar opruim-categorie 3: de paperassen...
Daar ben ik heel benieuwd naar.
Ik voel me van overigens binnen wel opgeruimd.
Prettig weekeinde en een goeie sjabbes!

13 comments:

Marjolijn. said...

Ik kan me goed voorstellen dat je nu toe bent aan het weekend.
Fijn dat deze klus geklaard is en ook dat je ook " verloren " spullen weer terug gevonden hebt.
Op naar een mooi weekend meis en dan zie je volgende week maar weer verder.

Wim said...

Dit zijn dus geen schatten op zolder ;-) )))

Lutje said...

je hebt het zeker verdient, zo'n opruimaktie maakt je zeer moe, het is nu bijna weekend, dus je hebt tijd

די מריו said...

Ik vind twee tassen nog steeds veel. Die viltjes zou ik er gewoon weer achter gooien. Tot over 15 jaar. Rust maar lekker uit.

Shabbath Shalom

Love As always
Di Mario

gerdaYD said...

Sommige dingen mag je niet weggooien lieve Marlou, je zal voor jezelf moeten uitmaken wat belangrijk voor je is. Kleven er mooie herinneringen aan? Heb je er nog wat aan? In elk geval hebben wij dat wel, dat mooi gedicht bijvoorbeeld, daar smulde ik van!
Nu even tot rust komen want ik denk dat jij inderdaad hondsmoe bent van al dat mooie werk dat je hebt verzet en ik hoop dat je weekend met je lieverd even mooi zal ogen!

klaproos said...

goeiemorgen loutje,
Nou die viltjes, ... dat zijn zulke leuke schatten, daar geniet je over 15 jaar weer van..
wat fijn dat het zo lekker licht in je hoofd is ook..
Da's misschien nog wel belangrijker.
Maar vlak die witte wanden niet uit, die doen ook hun best hoor: -)

dikke knuffel en een fijn weekend gewenst
xxx

John said...

Ha Marlou,
Geweldig wat je zoal vindt na bijvoorbeeld 20 jaar. Ik zou ze gewoon bewaren.
Leuk voor ooit in de verre toekomst weer. Dan vind je gewoon viltjes van 40 jaar terug. Leuk :D

groet

Jelle Droeviger said...

Opruimen geeft dus stof tot nadenken, begrijp ik.
Ja, die bierviltjes gewoon er weer achter mikken, en dan voor de grap eens met een brommer/motorhelm op gaan slapen, en zalig dromen van opgeruimde boekenkasten, lokkende verten, grazige weiden en regenbogen.

Petr@ said...

Wat een leuk rijmpje op dat viltje!
Toch onverwachte schatten achter de kast!
Lekker even uitrusten dit weekend Marlou, dat heb je wel verdiend!

gerdaYD said...

Dag lieve Marlou. Ondertussen ben jij al begonnen er een fijn weekend van te maken, samen met je lieve Henry. Geniet er van en kom maandag terug met een heleboel verhalen!

christiene said...

Mooi dingen die te voorschijn komen
en je wist niet dat je het nog had ....
dit is ook een mooie kant van de opruiming
Marlou ik wens je een mooie dag.
groetjes Christiene.

Mirjam Kakelbont said...

Ik ben te laat om je een fijn weekend te wensen want het is al voorbij...
Maar dat belet jou vast niet er iets moois van gemaakt te hebben.
Het gedicht op het bierviltje is hilarisch! Of hij/zij de bromfietshelm op wil houden, haha. En dan staat eronder nog: van harte beterschap.
Geniet maar even flink na van je inspanningen, dat heb je dik verdiend.
Dag dag lief Marloutje <3

Albert y Mara said...

"In ieder geval hou ik nu even opruimpauze, want het is allemaal veel werk en ik ben er behoorlijk moe van", schrijf je.
Daarom ben ik ik in ons tweede woonland nog niet echt begonnen met opruimen op zolder. Toch maar eens een aanvang maken met de kerstperiode.
Ik kom je nu een fijne nieuwe week toewensen, of ...... al vast een goed weekend dat nog ver weg ligt.
Salu2 Albert