26/03/2015

De ijsvogel

.
Nou woon ik al bijna 27 jaar hier aan de Brouwerskade.
En ik loop hier regelmatig langs het water richting Overveen en weer terug.

27 jaar, over het Houtmanpad! Een prachtig pad langs de Brouwersvaart.

Vorige week... gebeurde er iets:

Ik zie mijn buurman langs mijn paadje liggen.
Ik denk: "Verdikkeme, er is iets met Wim"...
Ik ren er naar toe, maar nee hoor, er is niks met Wim.
Wim ligt alleen te fotograferen.
Hij is een vogelaar en weet dat er op die plek daar langs het water al jaren een ijsvogelpaartje woont.

Ik woon daar dus 27 jaar en heb nog nooit een ijsvogeltje gezien!

Gelukkig wijst Wim mij op het vogeltje en maakt hij er een fantastische foto van:


Het duurt even voor ik het zie, maar ik word er helemaal blij van.
En even later zit het wat gunstiger op een andere tak:


Snap je dat ik stiekum een beetje stil sta te juichen!!
Hier bij mij om de hoek!
Buurman Wim loopt met me mee terug en maakt en passant nog een schitterende foto van een stelletje vechtende futen. Het gaat om een nest dat gekraakt wordt...
Een kabaal dat ze maken!


Begrijp me goed: ik woon dus midden in de stad...
Al dat moois binnen handbereik.
Dank je wel voor de foto's Wim!

foto's: Wim Vermeer





13 comments:

Marjolijn. said...

Ik kan me voorstellen dat buurman Wim en jij blij waren om die prachtige ijsvogel op de foto te zetten...!!
Zoiets gebeurd je niet iedere dag.

Mooie dag vandaag, wie weet wat voor moois er nu op je paadje mag komen.

Lutje said...

eerst zo schrikken oer je buurman, en dan de verrassing van je leven, het is toch mooi zo'n buurt, ik zie zoiets hier niet, of let ik ook niet echt op?

Wim said...

Knappe foto's van Wim ;-)
Het was een hele belevenis.

Jelle Droeviger said...

Een spannend verhaal, Marlou.! ~ Zouden die vogels in de gaten hebben dat de mensen zo genieten van hun aanwezigheid.?

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Wow, jullie hadden beslist geluk dit eerder zeldzaam voor onze streken schitterend vogeltje te zien! Hopelijk komen er nu meer van dat soort af zodat er voor nageslacht kan gezorgd worden...
Fijne dag nog lieve Marlou, geniet ook daar van hé!

klaproos said...

wowwwwwwwwwwwwwwwwwww,
marlou:-)
nou zeg.... ik geloof werkelijk dat ik nú een pietsie van jaloezie begin te voelen:-)))
wat gaaaaaaaaaaf ja hé, zo'n ijsvogeltje dat laat je hart van rommiediebom slaan, zo mooi om te zien, maar snel als ze zijn oefffffffffff

je bent een gelukszak van de bovenste plank maar ik gun het je van harte:-)

xxx

די מריו said...

Buurman Wim mag wel oppassen, als hem echt iets overkomt, laat iedereen hem liggen omdat ze denken dat hij foto's aan het maken is ;-) Nee hoor.... prachtige foto's buurman.

Love as always
Di mario

Ferry - Jacqueline said...

Wauw wat prachtig ijsvogel is dit. Ik vind mooie vogel om te zien. IK heb ze nooit van leven gezien. Dan ben je trotst op fotograferen.
Echt genieten!

John said...

Mogguh Marlou,

JA, zo kwam er vorig jaar ook een buuf naar me toe. Die dacht ook dat ik gevallen was :D
Nee, we doe alles voor en foto. Dat is het gewoon.

doeg

Sjoerd said...

Dat zijn inderdaad mooie foto's zo midden in een stad. Ik weet ze in Maastricht ook te vinden, maar zelden dat je ze zo in beeld krijgt.

mirjam kakelbont said...

OMG! Een foto van een echt heus eerlijk waar IJsvogeltje <3
Eén keer heb ik er eentje mogen aanschouwen. Dat was in Belgie bij een meer. Ik zag een blauwe fluorescerende flits en wist meteen wie de "dader" was. Later in Zuid-Limburg hebben Lief en ik nog langdurig langs een beek gewandeld waar meerdere paartjes broedden, maar je raadt het al: geen fluit gezien.
En dan jullie eentje in de stad...
Goud waard!
Wel stil houden, anders hebben ze geen leven meer.
Liefs Kakelino

Annette said...

Ja heul bijzonder Marlou.
Zo'n kleurige diamant zo dicht in de buurt.

Dat verrijkt je leven.
Lang zullen we leven.

Hieperdepiep.
Kus, kus, kus :)

Annette

Albert y Mara fotoblog said...

Prachtig en ook geweldig om een ijsvogel miden in de stad op de foto te krijgen. Onze complimenten gaan uit naar buurman Wim.