05/03/2014

Michael Bolton en de coffeeshop...

.
Een jaar of wat geleden, om precies te zijn in 1998,  had ik een buurman, Bram, die stiekem een wietplantage had, verstopt achter zijn slaapkamer.
Die wiet verkocht hij voor veel geld aan een coffeeshop.

Bram ging er ook vaak naar toe om te blowen.
En daar werd natuurlijk muziek gedraaid, onder andere de CD's van Michael Bolton.
Want ja... Michael Bolton is een popzanger en ze vonden zijn muziek lekker bij het blowen.
Hij was één van hen, vonden ze...


Nou had Bram een CD van Michael gekocht en die heet "My secret Passion". 
Dus Bram nam de nieuwe CD mee naar de coffeeshop en riep meteen bij het binnenkomen: "Een nieuwe Bolton!!"

Iedereen in extase: "Zet 'm op, YES! Meteen draaien die hap, man!"

En daar galmde de geheime passie van Michael Bolton door de zaak: 


En wat denk je... de hele coffeeshop ging over z'n nek.
Vreselijk vonden ze het. Was dít Michael Bolton? Weg... uit... blêhhh!!!

En toen gebeurde er een wonder: 's middags gaf Bram de CD aan mij. 
Ik vond het meteen een TOP-CD!!
En ik liet 'm aan Henry horen en sinds die tijd is het één van onze favoriete CD's.
Stel je ons maar eens voor, als we in de auto zitten en meezingen met die schitterende aria's!

Die Michael... hij heeft flink geoefend onder de douche en heeft precies de juiste snikjes op het juiste moment. Heerlijke, heerlijk! Luister ook maar eens naar Una Furtiva Lagrima...
Bolton licht hier de aria in het begin even in. Zijn uiterlijk is inmiddels wel veranderd... De lange haren zijn geknipt... Maar de stem is fabuleus gebleven!



Voor de andere aria's: Bolton

(De naam Bram is verzonnen, het verhaaltje niet)


14 comments:

Marjolijn. said...

Deze muziek is bij jou veel beter op zijn plaats...!!
Bram vindt wel weer wat anders voor in de wietshop.
Schitterend...!!

Fijne woensdag meis.

Wim said...

Heel leuk verhaaltje :-)

Kay ♥ said...

De beer eerst want die is schitterend. Heb een hele collectie ervan zelf gemaakt of gekocht, buiten mijn Betty Boop's natuurlijk.

Het verhaal van Bram vind ik levendig,of hoe smaken kunnen verschillen.
Blowen doe ik dan niet
maar van deze muziek
kan ik wel wat hebben!

Begin uw dag met de juiste Toon Marlou en tot ziens ♥

klaproos said...

bijzonder hé loutje voor hemzezelf ook wel ,

how am i supposed to live without you zong hij ook zó mooi,
ik was ook wel fan van hem :-)

lekker genieten hé,
xxx

Petr@ said...

Dat wist ik niet Marlou.
Maar volgens mij kan hij alles zingen, een dijk van een stem!
Leuk verhaal!
Mijn buurman brouwt zelf drank, op de schuurzolder staat een heel gedoe met borrelende kruiken en flessen ;-)

Liefs Petr@

gerdaYD said...

Zo zie je maar weer eens dat het verhaal over Samson niet waar is en je je gaven niet kwijt raakt als de haren afgeknipt worden hihi, of is dit een ander verhaal?
Wat een schitterend log mijn lieve Marlou, blij dat je na al die jaren nog zoveel plezier aan zijn muziek en stem beleeft!

Jelle Droeviger said...

Mooi verhaal, Marlou. Mijn oude moeder zit hier mee te zingen, en te zwijmelen... ~ Ja, die snik, die hóórt er gewoon bij. Uitgevonden door Mairo Lanza, en door Michael Bolton weer tot leven gebracht.

Jelle Droeviger.

Jelle Droeviger said...

Nederlandse Vertaling
uit het Italiaans van
UNA FURTIVA LAGRIMA
door Michael Bolton.


Una furtiva lagrima
negli occhi suoi spuntò:
Quelle festose giovani
invidiar sembrò.
Che più cercando io vò?
Che più cercando io vò?
M'ama! Sì, m'ama, lo vedo. Lo vedo.
Un solo istante i palpiti
del suo bel cor sentir!
I miei sospir, confondere
per poco a' suoi sospir!
I palpiti, i palpiti sentir,
confondere i miei coi suoi sospir...
Cielo! Sì, può morir!
Di più non chiedo, non chiedo.
Ah, cielo! Sì, può! Sì, può morir!
Di più non chiedo, non chiedo.
Sì, può morir! Sì, può morir d'amor.


EEN VERHOLEN TRAAN

Een verholen traan
verscheen in haar ogen:
de feestelijke jeugd
lijken me te benijden.
Wat zou ik me mogelijk nog meer kunnen wensen?
Wat zou ik me mogelijk nog meer kunnen wensen?
Zij houdt van me! Ja, zij houdt van me, ik zie het. Ik zie het.
Om haar heel even te horen
de slagen van haar hart!
Om bijna mijn zuchten te verwarren
met die van haar!
De slagen, de slagen van haar hart om die te horen,
om mijn zuchten te verwarren met die van haar...
Hemel! Ja, ik kan nu sterven!
Ik vraag niets meer, niets.
Oh, hemel! Ja, ik kan, ik kan nu sterven!
Ik vraag niets meer, niets.
Ja, ik kan sterven! Ja, ik kan sterven uit liefde.

Jelle Droeviger.

John said...

Mogguh Marlou,
Ik kom niet in een coffeeshop, maar ik vind Bolton ook 10 keer niets :D
Maar smaken verschillen en ik vind het geweldig hoe deze cd in jou bezit is geraakt. Geweldig verhaal :)

heb het goed vandaag.

די מריו said...

Hahaha, mooi verhaal. Kun je zien hoe je je kunt vergissen in muziek. En daar hoef je niet eens stoned voor te zijn.

Love As always
Di Mario

Sjoerd said...

Ik sluit me ook bij Bram aan, maar dat doet niets aan het verhaal af...

fotohanvogel.blogspot.com said...

Smaken verschillen nu eenmaal, ook veranderd je smaak naar gelang je ouder wordt.

christiene said...

Een mooi verhaal Marlou
en wat zou het leuk zijn als we jou horen galmen
hoe het zou klinken met een wietje
ik zou het niet weten....
Marlou bedankt voor je mooi gevonden gedichtje... een roos.
Het past er mooi bij.
liefs een groetje Christiene.

Annette said...

Michael Bolton is fantastisch.
Wat zijn er toch enorme talenten op deze wereld.

Hoera!

Liefs, Annette