05/02/2014

De thuisbioscoop

.
Ja... jij dacht dat ik vier dagen lang films ging zitten bespreken.
Maar nee hoor, mooi niet.
Ik deel alleen mijn belevenis... hoe ik films ervaar.
En vandaag gaat het over de thuisbioscoop...

Gelukkig heb ik een verloofde, die ook gek op films is. Anders zou het een beetje vervelend zijn...
Wij maken graag thuis een soort van bioscoopje: het licht een beetje gedimd, een wijntje erbij en genieten maar. Gewoon alles op de TV.
Zo hebben we van de week allebei genoten van een heerlijke film in de thuisbioscoop. En nog een mooie ook: Pane e Tulipani. Leuk leuk leuk!!! Een aanradertje... 


Klik maar eens voor meer info op de titel! Heer-lij-ke film. Het zag er ook nog zo fraai uit allemaal...

Ja, voor een thuisbioscoop moet je wel een verzameling films op DVD hebben. 
Nou... die heeft Henry! En mijn zus heeft er nog veel meer...
Dus ik kan kan m'n lol op! Het is net een schatkist!
Mijn eigen verzameling DVD's is niet zo heel groot. 
Een favorietje is absoluut: As it is in heaven.
En laat Henry die nou ook hebben! Lekker zwijmelen met een dorpskoor op het Zweedse platteland. Toen ik die film gezien had wilde ik meteen in Zweden gaan wonen. Maar ja... ik spreek geen Zweeds. Dus...


Hieronder staat een lied uit die Zweedse film. 
Het heet Gabriëla's song. Ik moet er elke keer een beetje bij snikken, zo intens als zij dit zingt...


Lekker een beetje snikken zonder echt verdriet. Gewoon... sentimenteel!
Dat ben ik...
Later zal ik de film wel eens bespreken. Alleen al het verhaal vertellen vind ik leuk...
Morgen de laatste aflevering over films. Het gaat dan over een acteur. 
Dan weet je dat alvast...












12 comments:

Wim said...

Interessant zo'n thuisbioscoop! Wij hebben hier in huis een gewone tv in de living staan :-)

Marjolijn. said...

Ja, thuis kun je ook lekker naar een mooie film kijken.
En ja dat is een heerlijke film, ik heb hem afgelopen weekend ook nog eens voor de zoveelste keer gezien.

Fijne woensdag, geniet volop..!!

Lutje said...

amai zingen kan ze wel.
Hier heb ik ook zo'n huisbioskoop, ik zelf heb alleen mijn 3 lievelingsfilms en mijn zoon heeft er honderden, want ik zie ook heel graag films

gerdaYD said...

... en je vergat er nog de popcorn bij te schrijven lieve Marlou! *wink, big smile*
Maar je hebt gelijk: niets gaat boven gezellig bij elkaar van een mooie film te genieten, gedeelde vreugd is nog altijd dubbele vreugd en daarvoor zit je bij je al even lief maatje goed hé!
OT: je hebt ook gelijk wat Van Gogh betreft: er zou wel eens een tentoonstelling aan zijn broer gewijd kunnen worden, mecenassen worden over het algemeen vergeten terwijl zij het toch allemaal mogelijk maken...

klaproos said...

ohhh ja loutje, lijkt me een heerlijke film,
zalig kijken en genieten vooral met dat glaasje wijn erbij:-)
lekkere wijn, geen chateau migraine maar écht lekkere,

Gabriella, heeft de sleutel in handen voor een van mijn vriendinnekes, en ik hoop toch zo dat ze eruit komt....

wat een machtige mooie film,
dag lieverd,
heb het goed vandaag hé,
wandelen door de regen
xxx

Jelle Droeviger said...

Ja, Marlou, het elektronische tijdperk heeft heel wat goeds voortgebracht. Met die mooie platte tv-schermen en de uitvinding DVD kun je veel meer genieten van het thuis naar een speelfilm kijken. Je kunt een mooie scène keer op keer terug zien, en pauzeren wanneer je wilt. ~ Eigenlijk hoef je nooit meer de deur uit. Allemaal winst.

Jelle Droeviger.

John said...

Mogguh Marlou,

As it is in heaven heb ik 2 x gekeken. Een film die zeer de moeite waard is. Nu kijk ik toch graag naar Scandinavische producties.
Ik heb overigens elke film tot mijn beschikking die ooit uitkwam. En 3 maanden na het uitkomen van een nieuwe film ka ik deze ook zien.
Heerlijk voor in de vrije uurtjes.

Fijne dag.

Kay ♥ said...

Dat van de thuisbioscoop herken ik, maar soms schiet er de tijd voor in.
Maar uitgesteld is daarom niet afgesteld.
Kom ik nu pas tot de conclusie wie Henry voor jou is :-)
fijn toch zo'n vriend!
en een beetje sentiment kan ik wel hebben,
soms krijg ik bij een eenvoudig lied een kikker in mijn keel. Mooi ♥

Mirjam Kakelbont said...

Mijn dochter is de drijvende kracht van onze thuisbioscoop ;-) Ik moet er wel bij zeggen dat zij ook de enige bij ons in huis is, die dvd's koopt, dus ja... Maar gezellig is het wel, met elkaar een mooie film kijken en een zak chips soldaat maken.
liefsliefs Kakel x

Sjoerd said...

Als ik kijk is dat meestal in bed, als ik de slaap nog niet kan vatten.

fotohanvogel.blogspot.com said...

Ja, als met dit soort films komt dan scoor je ook bij mij Marlou.

Yvette said...

xxx