28/10/2013

Lief en leed...

.
Er is inmiddels hier al weer veel gebeurd... 
Lief en leed... van allebei wat...
Soms denk ik wel eens: moet dit nou allemaal in je weblog...
Ik weet het niet. 
Je schrijft het een en ander van je af, en dat helpt.

Groot leed... 
Zwager Piet overleed vorige week, 2 maanden na zijn vrouw Temmy, de oudste zus van Henry.


't Is allemaal een beetje veel van alles. 
Dat je dood gaat, als je grote liefde er niet meer is. 
Dat je dan niet meer kunt. En niet meer wilt. 
En nergens meer bang voor bent...

Dag Piet... we zullen altijd met een glimlach aan je denken. 
Aan je mooie schoenen en je lekkere luchtje...
Voor altijd herenigd met je grote liefde!
.

12 comments:

Marjolijn. said...

Gecondoleerd Marlou en Henry.
Ja dat is wel heftig allemaal, voor allen die nu achterblijven.

Hopelijk kan het een troost zijn dat ze nu weer samen zijn.

Veel moed en kracht in deze moeilijke tijd.

Jelle Droeviger said...

Een najaarsstorm rukt meedogenloos aan de takken, hier in Midsland, op Terschelling.

Ik voel met je mee, Marlou. En met Henry. ~ Als je nergens meer bang voor bent. Dat is mooi gezegd.

Jelle Droeviger.

John said...

Goedemorgen Marlou,

Gecondoleerd! Dat ten eerste. Jam je hoort dat wel vaker. De een gaat heen, en de achtergebleven liefde gaat even daarna. Triest, maar zo is het.
Leven en dood. Ze kunnen niet zonder elkaar..

Toch een fijne dag vandaag.

klaproos said...

ja marlou, dat herken ik,
mijn vader had dat doen mijn moeder stierf...

wat zal het een zware tijd zijn voor de mensen die achterblijven...

dikke knuffel uit een erg winderig brabant

xxx

Petr@ said...

Ach Marlou wat erg!
Gecondoleerd en heel veel sterkte voor Henry en jou!

Liefs Petr@

די מריו said...

Gecondoleerd. Dat blijven altijd zware dingen. Misschien kunnen de twee liedjes van ima op de site het iets verzachten. Ze staan er echt. Misschien moet je ze even zoeken ;)

Love As Always
Di Mario

Annette said...

Goh Marlou wat een dreunen hè...
Rouwen en dan heb je geen moment meer voor iets creatiefs...het hangt steeds op de achtergrond...

Soms piept er iets leuks op en dan weer die grauwsluier...

En zo zeilen we steeds verder en ineens zwemt er een dolfijn met je mee....en daagt je uit voor een spel...

Maar eerst uithuilen...

Liefs van Annette (zwaaizwaai)

Mirjam Kakelbont said...

Gecondoleerd met het verlies van Zwager Piet. Ik hoop dat je een beetje troost vindt bij de gedachte dat Piet en Temmy nu weer samen zijn. Al zal dit nieuwe verlies je verdriet alleen maar groter maken.
Sterkte lieve Marlou en Henry.
Hou je taai <3
liefs Kakel

Sjoerd said...

Als ik het vanuit Piet bekijk is het niet eens zo gek. Als je lang lief en leed deelt lijkt het niet eerlijk om achter te blijven. Voor de nabestaande uiteraard heel triest en dubbel leed.
Sterkte ermee, jullie beiden.

fotohanvogel.blogspot.com said...

Het is een natuurlijk verloop, maar het blijft ons altijd zeer doen.

gerdaYD said...

*zucht*
Wat hebben jullie allemaal te verwerken, vreselijk, maar voor hen is het beslist een ramp er niet meer te zijn...

Zeven maal om de aarde gaan,
als het zou moeten op handen en voeten;
zeven maal om die ene te groeten
die daar lachend te wachten zou staan.
Zeven maal om de aarde gaan

Zeven maal over de zeeën te gaan,
schraal in de kleren, wat zou het mij deren,
kon uit de dood ik die ene doen keren.
Zeven maal over de zeeën gaan -
zeven maal om met z'n tweeën te staan.
© Ida Gerhardt

STERKTE!

Marlou said...

Zeven maal over de zeeën gaan -
zeven maal om met z'n tweeën te staan.


mooi Gerda!

Bedankt voor de lieve reacties.
Ik zal ze doorgeven...