27/06/2013

Je vous salue Marie

.
Zo ben je euforisch over een concert, dat je met je koor gegeven hebt...
Zo zit je diep in de put omdat één van de alten is overleden...
Je weet, dat het er aan zit te komen.
Het is onontkoombaar, want ze is al heel lang ziek...
Je hoopt, dat ze haar huwelijksdag nog mag vieren in augustus...
Maar het mag niet. Het is over. Het lichaam is op.


Dag lieve Marie...
Rust zacht, meid! Ik gun je een plek in het engelenkoor.
Geef ze maar van katoen met die zware stem van je...

Lijfspreuk van Marie:



10 comments:

Marjolijn. said...

Lieve meis,

Het leven heeft vele kanten,ook deze pijnlijke, harde kant.
Heel spijtig dat ook deze mooie vrouw de strijd heeft moeten verliezen.
Hopelijk wacht een engelenkoor haar op.

Sterkte met dit verlies.

Wim said...

We weten dat ons leven eens zal eindigen door de dood ...Het moeilijkste moment van alle, loslaten, en onherroepelijk afscheid nemen.

Jelle Droeviger said...

Het is gewoon verdomd jammer dat een een mens te vroeg wordt weggehaald. Als het hoofd nog goed is, als er nog liefde en tederheid is, als er nog gelachen en vastgehouden wordt, maar het lichaam er mede stopt, dan is het helemáál niet te bevatten.

Jelle droeviger.

gerdaYD said...

Nu ik ben aangekomen op de plaats
waar het zal moeten zijn waar ik van zing,
Ik ben een vijver zonder rimpeling
met alle hemelen in mij weerkaatst.
© G. Achterberg

... STETKTE!!!

Petr@ said...

Vreselijk Marlou!
Ik wens je sterkte!

klaproos said...

ach ja loukelief, wat vreselijk,

sommige mensen sterven gewoon té vroeg

ik wens je sterkte bij het missen van haar mooie stem. de mens wie ze was, en blijft in jouw herinnering,

een mooie lijfspreuk,

xxx

christiene said...

Ha Marlou,verdrietig
afscheid zij is heen gegaan
maar haar stem blijft in je gedachten.
Jammer dat zo,n jong mens moet gaan.
Sterkte voor allen die haar missen.
Christiene.

Annette said...

Lief Marloukie,

Denk aan je en alles om Marie heen.

Harteliefs van Annet X X X

Sjoerd said...

Sterkte meis, ik heb vandaag mijn beste vriend weggebracht...

Wim said...

Non, je ne regrette rien. Non, rien de rien. Non, je ne regrette rien. Ni le bien qu'on m'a fait. Ni le mal, tout ça m'est bien égal. Non, rien de rien. Non ...