10/03/2013

De start

.
No Impact Week




De stappen van vandaag: 

1. Kijk wat je van de week ‘moet’ kopen en bedenk mogelijke alternatieven.
2. Bewaar deze week je afval gescheiden: papier, plastic, glas, gft, rest
3. Koop niets nieuws!
4. Deel je ervaringen met anderen, in het echte leven of via Facebook 

Kinderkleertjes ruilen?

Spullen delen?
Ga naar: peerby

Kleding ruilen?
Ga naar: we love swoppen

Er volgt geen enquête. Niemand controleert je. Het is puur en alleen voor jezelf en... voor de aarde.

Leuke uitspraken van je kinderen?

Als je met je gezin meedoet aan No Impact Week, zou dat weleens geweldige uitspraken van je kinderen kunnen opleveren. 
De drie leukste kinderquotes worden aan het eind van de week beloond met het boek "We hebben maar 1 planeet" van Low Impact Man Steven Vromann. 
Mail ze naar: info@noimpactweek.nl 

Ik wens mezelf en jou en alle anderen heel veel succes met de NIW!



7 comments:

klaproos said...

goeiemorgen loutje,

dat geeft een goed gevoel,
en dat goeie gevoel dat deel je, en geef je door,

ik doe mee,
xxx

Jelle Droeviger said...

't Valt niet mede, Marlou.! Ál die gewoontes doorbreken, de gemakzucht opzij zetten, en je niets aantrekken van wat de anderen ervan denken. Het wordt waarschijnlijk "Low Impact"...

Jelle Droeviger.

christiene said...

Verbeter de wereld en begin bij je zelf.
Dat is een goed stand punt Marlou...
en er zijn al veel mensen die dit doen.
En het geeft een goed gevoel als je er aan mee werkt.
Alle beetjes helpen.

Sjoerd said...

Punt twee doe ik al zo lang als het kan. En blijf ik ook doen als milieufreak.
Voor de rest moet ik even opletten...
Ik wen iedereen succes, je doet het tenslotte ook voor jezelf.

Marjolijn. said...

Op die ene planeet moeten we zuinig zijn.
Er zijn zeker veel manieren te bedenken om daar een goede bijdrage aan te leveren.
Ieder op haar of zijn eigen manier.
Fijne avond nog meissie.

fotohanvogel.blogspot.com said...

Ik heb weer in Velzerduin genoten, het gaf me even het voorjaarsgevoel al die Nachtegaaltjes.

Di Mario said...

Afval scheiden moet je altijd doen. Dat leer ik Shirel nu al. En ze vind het nog leuk om te doen ook.

Love As Always
Di Mario