04/07/2012

En route!

.

Als jullie dit lezen zit ik in het zuiden van Frankrijk.
Jawel... een echt huis gehuurd met een echt zwembad en met echte zon en echte rode wijn en echt stokbrood en alles echt!



( foto: www)

Het zuiden.
Daar staat het huis wat we voor de vakantie gehuurd hebben.
We genieten en zwemmen en bonjour en ohlala en du vin, du pain, du paturain.
Peut-être oui, peut-être non! Comme çi comme ça... la France ohlala!



(Deze eend lijkt op die van mij, foto: www)

Hoe is het met je Frans?
Spreek je het een beetje?
Ik spreek het wel, maar niet zo goed en ook niet zo vloeiend.
Maar "Un petit café au lait s'il vous plaît..." dat komt er wel uit op een terrasje.
En "Bonjour, il fait beau..." moet natuurlijk ook wel lukken.

En dus gaan we lekker op de Franse slag aan het rommelen.
Tot over een week of wat! Bonjour et au revoir...






14 comments:

gerdaYD said...

Op school was ik in geen geval een kei
Ik sukkelde met bijna alle vakken
Van alles wat de meester deed of zei
Kreeg ik ten hoogste tien percent te pakken
En sommetjes waar anderen mee speelden als het ware
Die kregen in mijn brein geen schijn van kans
En kon ik het met de Nederlandse taal al moeilijk klaren
Zoveel te zwaarder werd dat in het Frans

J’ai ,tu as ,il as ,elle a ,nous avons ,vous avez ,ils ont ,elles ont
C’était la plus triste chanson

M’n huiswerk had ik nooit volledig af
En waar men onder schooltijd niet mag praten
Zat ik haast ieder ogenblik met straf
Maar hoe dan ook ik kon het maar niet laten
En toen ik op de mulo kwam vergrootten mijn tekorten
Toen bleek ik pas voorgoed een domme Hans
Bij iedere vakantie kreeg ik slechtere rapporten
En het meest van al knoeide ik met het Frans

J’a ,tu est ,il a ,elle i ,aa Ellie ,allé Ellie
C’était la plus belle chanson

Maar Ellie was een veel te pienter kind
Dan dat ik haar ook maar één tel kon behagen
Ik heb haar dan ook tevergeefs bemind
Al duurde dat gelukkig maar twee dagen
Totdat ik op een goeie keer muziek ben gaan studeren
Toen kwam m’n wankele geest pas in balans
En nu ik iedere week nieuwe chansons moet componeren
Nu voel ik me zo geroepen tot het Frans

J’ai ,tu as ,il a ,elle a ,nous avons ,vous avez ,ils ont ,elles ont
C’était la plus belle chanson
En zo lekker triestig
...
© Jules de Corte

*wink, big smile*
Geniet van je welverdiende vakantie lieve Marlou, maar weet dat ik je heel hard zal missen!

Marjolijn. said...

Fijn meis, je bent al op pad.
Het ziet er goed uit om te rijden, gelukkig nog niet te warm.
Ga maar lekker genieten en rommelen met de Franse slag.
Veel plezier.

Di Mario said...

Vous Voulez parlez anglais, zoiets is het toch? Mijn belangrijkste zin die ik wilde leren tijdens de Franse les.

Love As Always
Di Mario

John said...

Die echte zon hebben we hier in Zeeland ook. :))
In Frankrijk zou het stukken minder zijn. Vast :P
Veel plezier en genioet er van. en tot na je vakantie.

klaproos said...

ohhhhhhh wat heerlijk marlou,
vacance en france, mijn favo overbuurtjes zijn er ook heen en genieten daar al volop, heerlijk

wij genieten hier, dat komt wel oké,

je hebt de code aangezet zie ik :-)
domme toch wat een ellende:-)

maar vooruit ik ga het proberen tisescur 53..

whaaaaaaaaaaaaaaaa
wie verzint zoiets

Han said...

Marlou, Bon Vacance!!

Leuk die foto van mijn eerste auto, waar ik ook vaak mee naar Frankrijk ben gegaan!

christiene said...

Ha Marlou,je bent al onder weg. Goeie reis naar het land waar alles echt is.
Ik wens je een top vakantie.
Groetjes Christiene.

Sjoerd said...

Ik wens jullie een hele prettige vakantie toe. Tot wederlezens...

... said...

't Is niet eerlijk, Marlou!. Zit ik hier op, mijn eiland, en iedereen gaat er maar tussenuit.

En nog wel naar France. Nou ja, eigenlijk heb ik weinig te klagen. Eind april zat ik nog op Spitsbergen, en moest ik op mijn vluchten voor een ijsbeer, die me vanaf een helling achterna zat.

Dat maken toch ook niet zoveel mensen mede.

Jelle Droeviger.

Annet said...

Zit ik hier gevangen in het veen...

Maar gun het je zo....

Amore de moi...

Annette Marie Lemaire ♥

Annojo said...

Ach wat heerlijk lijkt me, zowel de weg als het doel zijn in dit geval goed :) Geniet van du pain et du vin!

Marjolijn. said...

Welkom thuis meis.
Ik hoop dat je genoten hebt van alles wat je gezien hebt.

Yvette said...

Nee hoor je bent weer thuis

Knuffels

Annet said...

Ah ge zijt weer op stok..
Op stokbrood of een Hollandse bammetje...

Hier is het ook la douce France...

Souyez les bienvenues (ik doe dit uit m'n hoofd)

Klopt het dat je aan ons dacht?

Knutsels Annet (^V^)X