15/06/2012

Het Leidsche Veer

.
Bij mij aan de overkant is een gezellig buurtcafé geopend: "Het Leidse Veer".
Buurvrouw Sylvia is barvrouw en heeft me uitgenodigd voor de opening.
Maar ja... ik zit in Friesland en dat gaat dus niet lukken.

"Een officiële mededeling: Geachte lezers het cafe "Het Leidse Veer" aan de Brouwersvaart 146 in Haarlem 
gaat op vrijdag 8 juni om 16.00 uur open. U is welkom."

Dus... de eerste de beste gelegenheid breng ik een bezoekje aan de buurtkroeg!
De verf is nog maar nauwelijks droog.
Er zit een man, die al 50 jaar in deze buurt woont en van elke hoek de geschiedenis weet. 
Dáár zat een slager en dáár een bakker.

Ik vind het een mooie naam, zo vlak bij de Leidse Vaart: 

"HET LEIDSE VEER" 


Het is mooi geworden: een soort van bruin café met een gezellige en gemoedelijke barvrouw.
Ze doet het goed, mijn buufje!!
Vanmorgen pas is de naam op het raam komen te staan:


Je moet de ladders en de vuilnisbak even wegdenken. Het is nog niet helemaal op orde, maar dat komt helemaal goed!
Sylvia en co: gefeliciteerd en heel veel succes!!


(foto's van Sylvia's Facebook geleend)

.

11 comments:

gerdaYD said...

Oooo leuk zeg, in onze tijd nog zo'n gezellig bruin praatcafé... waar is de tijd dat zo iets normaal was hé lieve Marlou? Ik hoop dat dit mooie initiatief heel veel succes zal kennen en jij er regelmatig van de sfeer en ander lekkers genieten zal.
Maar eerst even genieten van het komende weekend hé, hopelijk met niet al te veel pijn!

Marjolijn. said...

Gezellig zo'n buurtcafé aan de overkant.
Dat kan nog vele gezellige avonden brengen.
Fijn weekend meis, zonder al te veel kaakpijn hoop ik.

klaproos said...

och wat gezellig marlou,
dat gaat vast wel goedkomen met zo'n buuf,
als ik een keer bij jou ben gaan we daar aanleggen hé:-)

veel plezier in frieslanfd druifje,
en tot gauw,

heb het gigagoed hé,

xxx

Di Mario said...

Als ik een keer in Haarlem ben en ik zie het staan, dan zal ik zeggen dat ik door jou daar ben gekomen.

Love As Always
Di mario

John said...

Mocht ik een keer in Haarlem zijn ga ik er kijken! Zeker weten. En wie weet bel ik dan ook even bij jou aan :P

Wij hebben hier op 't dorp helemaal niets, en dat missen we soms wel.

Jelle Droeviger said...

Ja, Marlou, het is iets moois, in deze tijd, dat er tóch nog bruine cafe's zijn. Herman van Veen zong daar zo treffend over.

Het is een plek waar de precisie wegvalt, en je lekker jezelf kunt zijn, en weg kunt drijven op een wolk van nostalgie.

Vasthouden dus, die plekken.

Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Dat is een mooie zaak geworden dan... En lekker dicht in de buurt bij jullie. Ik ben geen kroegtijger, maar af en toe een terrasje moet kunnen.

Annet said...

Was altijd een wens van me...een pub zoals in Engeland waar mannen én vrouwen komen....

Liefs van een huis- en tuinmu(i)s:>)

Annet said...

Gek van mij geen fotootje....

Han said...

Dat is mooi Marlou, even het kippenbruggetje over en dan kom je gelijk in een ander wereld. Is weer eens wat anders als de stinkende emmer. ;)

gerdaYD said...

Ik ben te vroeg of... jij zit al in Het Leidse Veer *wink, big smile*
Waar je ook bent, of waar je ook het weekend doorbrengen zal lieve Marlou, maak er iets moois van hé, samen met je geliefde verloofde!