19/04/2012

Gevonden geld (4)

.

Wat denk je???
Ik vind vandaag tussen de struiken op weg naar Elswout een briefje van 20. Het is behoorlijk natgeregend en eerst dacht ik, dat het een wikkel was van een chocolade reep.
Ik zet er mijn voet op en kijk om me heen.
Niemand! Niet voor me, niet achter me en opzij ook al niet.
Dus ik kan ook aan niemand vragen: “Heeft u toevallig dit briefje van 20 verloren?”
Ik zou het wel willen, maar er ís gewoon niemand.



Dus… ik stop het natte briefje in mijn zak en thuis laat ik het even aan de waslijn te drogen. Daar hangt het te wapperen aan de lijn. Geld aan de waslijn! Daar dromen mensen toch van?! Nou… hier hangt het! Te wapperen aan de waslijn!



En terwijl het hangt te wapperen zoek ik de hamer om straks het gevonden-geld-potje een heerlijke ros te geven!
Ik ben toch wel oh zo benieuwd, wat er in zit!  

.

8 comments:

Marjolijn. said...

Bofferd...!!
Maar wel leuk hoor, weer een wens uitgekomen.
Ja, dat wordt spannend, dat potje....
En dan nu maar eens dromen, wat je met al die gevonden schatten gaat doen..!
Maak er maar een fijne dag van.
Dikke knuffel.

gerdaYD said...

Wow lieve Marlou, je hebt ons met de knappe gevonden-geld-logjes wel heel goed aan het lijntje gehouden, net zoals je het met dit briefje deed! *wink, big smile*. Maar... hoor ik daar geen krakend geluid? Heb je écht dat mooie hebbeding gebroken? Benieuwd hoeveel er in zit en wat je er mee zal doen. Hoe dan ook, veel plezier er mee!

Jelle Droeviger said...

Nee, máár.!
Marlóú toch.!
Je bent voor het geluk gebóren. Je móét welhaast een ZondagsKind zijn.

Geld aan de waslijn. Daar dromen alle Roemenen van. Geen pinautomaat zou meer gekraakt behoeven te worden.

En dán: er is vrijwel niets fijner dan gevonden geld uit gaan geven. Als een Big Spender, met een weids gebaar. En dat dan liefst samen met je beminde.

Jelle Droeviger.

Di Mario said...

Dat is wel heel veel geld ineens... Wat een geluk.

Love As Always
Di Mario

John said...

Zoveel geluk met geld... Daar kun je bijna achterdochtig van worden. Zoiets als geluk in het spel, ongeluk in de liefde.
Hahaha . En als er nu iemand had gestaan of gelopen, dan had die persoon vast aangegeven dat dat geld van hem of haar was. HAd je het gelooft? :)

Sjoerd said...

Nee he, niet doen....

Annet said...

ja een wikkel van een Koetje chocoladereep...:)

Vond het vroeger al zonde om spaarpotten kapot te gooien, weet je dat ik het zelfs niet begreep....

Eerst iets kapotgooien en dan heb je je geld...misschien wel symbolisch...

En toch wou ik dat ik een melkkoetje had....

Han said...

Ben toch benieuwd hoe dit sprookje gaat aflopen.