23/02/2011

Raïnaraï

.

Met een groep vriendinnen ga ik op de verwentour.
En dat is? Juist! Zacht en warm: de hammam. 
De meesten van ons zijn op woensdag vrij, dus we gaan het er eens lekker van nemen.
Nou heb ik al eens over de hammam geschreven en daar ga ik het niet nog een keer over hebben.
Het is lekker. En daar moet je het maar mee doen…
Maar ik wil even vertellen, wat we daarna gedaan hebben.

Het is rond een uur of 6 ’s middags als we er weg gaan, dus er knaagt wat in de maagstreek.
Op het terrein van de Voormalige Wester Gasfabriek in Amsterdam zijn verscheidene theaters en eetgelegenheden en daar hebben we Raïnaraï gevonden. Een nomadische keuken uit Algerije. In één van de woningen op het terrein is een soort van Algerijnse nomadentent nagebouwd. Je waant je er werkelijk in de woestijn! *klik*


Laurent, de kok komt aan onze tafel staan, want 5 leuke vrouwen, daar wil hij heel graag voor koken.
De menukaart? Nee… die krijgt u niet! Ík ben de menukaart.
Hij gaat het allerlekkerste Algerijnse eten voor ons maken, dat we ooit gegeten hebben. Iets met dit en iets met dat. Laat dat maar aan mij over|: ik weet precies wat u nodig hebt...


Nou, ladies en gentlepeople… dit is echt een aanrader.
Ik heb in geen tijden zo lekker gegeten.
Niet goedkoop, maar echt de moeite waard.
We zijn er helemaal rozig van en alle vijf stapelgek op de kok *klik*
Dus dat doen we zeker nog wel een keertje!

Oei… het sneeuwt buiten. Tijd voor een nomadentent!

.

12 comments:

Di Mario said...

Verrassend lekker eten dus.

Love As Always
Di Mario

Ria said...

Marlou, het ziet er heel smakelijk uit. Hamman, is inderdaad verrukkelijk, ben ik met je eens.
Ik zie regelmatig je reakties bij Han langs komen en vandaag vond ik dat je foto daarbij heel amusant. Die man wordt voorlopig niet wakker in zo'n heerlijke vrouwen schoot.

Je hebt een erg leuke, afwisselende site, groetjes Ria

Anne said...

ooo, wat lekker, hamman is zo goed voor je.
en dan ook nog soulfood, want dat is het.
in groningen zit ook zo'n heerlijk noordafrikaans restaurantje,mmm:))

Marjolijn said...

Oh, dat was dus genieten...!!
Behalve die sneeuwbui aan het eind niet zo.
Ik hoop dat je dat rosige gevoel nog wel mee naar huis hebt kunnen nemen.
Fijne dag vandaag.

John said...

Jullie hadden dus echt een verwen dag.
Soms heeft een mens dat nodig dus.
De kleuren van het eten zien er wel goed uit zeg. Wie zou daar nu niet van genieten? :D

Lutje said...

dat is eens iets anders, dat lijkt me wel lekker om te doen maar amsterdam is wat ver...

gerdaYD said...

Tja lieve Marlou, ik heb twee jaar in Algerije gewoond, mijn knd is er ook geboren, dus ik ken het land wel een beetje, zijn keuken en zijn hammam. Niets dan goeds over dat, alleen zat ik in een achtergebleven gebied waar ongesluierde vrouwen een beetje loslopend wild waren waar ook op geschoten mocht worden. Dat was minder fijn, en daarom ben ik er niet langer gebleven...
Maar van op een afstand gezien is heel die cultuur daar wel goed te pruimen! Ik hoop dan ook dat zij daar schoon schip kunnen maken en er nderdaad een democratie komt!
Geniet jij ondertussen van al dat lekkers en warms, of liever: geniet vandaag maar lekker na!

klaproos said...

ay ay ay marlou, wat heb je je weer lekekr in de watten laten leggen heerlijk om te zien ..

zalige muziek,
ik ga der meer van zoeken dank je wel hé, dikke zoen,
xxx

Fluitenkruid said...

Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt me best lekker, helemaal in combinatie met zo'n privé kok die lekkere hapjes maakt x

Sjoerd said...

De muziek klinkt goed, een beetje een shakiratoontje. En met zo'n kok kan de dag niet meer stuk toch...

Leibelle@upcmail.nl said...

Gelukkig is de "stank" van de westergas fabriek van de jaren zestig van de vorige eeuw verdwenen, vervangen door de geur uit de nomadentent.

Han said...

Het is daar een heel groot terrein, maar deze zaak ken ik nog niet.
Niet dat ik er ga eten hoor (ik moet voor twee betalen) ;)
Zelf iets halen op de zwarte markt en dan thuis klaar maken, is ook een hobby van me.
Goed weekend Marlou!