26/01/2011

Ja! Ik wilde...

.



Zes maanden geleden, in juli 2010,  heb ik gesolliciteerd. Misschien herinner je je het nog?
Klik anders even hier op:  Bijzonder Ambtenaar Burgerlijke Stand
Jawel, een "heusche" sollicitatiebrief heb ik toen geschreven, die klonk als een klok. Daar konden ze niet onderuit, de burgemeester en wethouders van de gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude...
Ik zag het helemaal zitten en wist: "Dit is het! Dit kan ik! Dit doe ik!"

Dat was dus juli 2010.
Kreeg ik snel antwoord? Neen!
Het zijn en blijven ambtenaren en die moeten hun imago waar maken. Het schijnt, dat ambtenaren overal heel lang over doen. Behalve die van de burgerlijke stand, want als er getrouwd moet worden, dan kunnen ze niet tegen het bruidspaar zeggen: "Kom over een week maar weer terug, want we zijn in bespreking!"

Maar goed... ik heb braaf gewacht op antwoord. 
Toen werd ik ongeduldig, ik wilde gaan bellen. Of langs gaan. Kom op luitjes, jullie weten niet wat je mist! Maar ik heb toch besloten om rustig af te wachten. Dat leek me het beste.

Eindelijk... eind november kreeg ik het antwoord. Echter, niet echt het antwoord, waar ik op zat te wachten. Voor alle zekerheid houden ze me nog een beetje aan het lijntje. Je weet immers maar nooit!



Inmiddels is het al weer bijna eind januari. Weer twee maanden later.
Ik denk er sterk over om de hele bliksemse boel maar af te blazen.
Laten ze op een ingewikkelde manier allemaal maar het gepeperde rambam krijgen daar op het gemeentehuis van de gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude.
Stelletje snotneuzen.
Wie denken ze wel die ze voor zich hebben?
Een of andere nitwit?

Nee! Ík ben het: Marlou, de beste en leukste en Bijzonderste Ambtenaar van de Burgerlijke Stand, die ze ooit hadden kunnen hebben.



Tja... gemiste kans...
Ik ga andere dingen doen, waarover later meer...

De trouwfoto's zijn van Henry Kloostra. De locatie is die in het kerkje: de Stompetoren in Spaarnwoude. Ik was er even om de "kunst" af te kijken van Eveline:




.

12 comments:

Marjolijn said...

Tja meis, ook echte ambtenaren daar.
Nee ze weten niet wie ze gaan missen.
Maar je hebt gelijk hoor, trek je eigen plan en wacht niet tot die molen uitgedraaid is, dat duurt veel te lang.
Fijne dag vandaag.

John said...

De ambtelijke molen is echt enorm traag. Als een garde die een dikke brei moet voortkloppen.
Ik zie het met mijn werk in de cliëntenraad.Ze doen gerust ergens een jaar over.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen :D

Lutje said...

Ik ben ook benieuwd wat je plannen nu zijn....

Di Mario said...

Ook totaal niet slim van ze he. Als de nederlandse samenleving erachter was gekomen dat jij daar werkte, wilde iedereen daar trouwen. Zelfs de mensen die net aan het scheiden waren. Dat had ze toch een hoop werk opgeleverd....

Maar... we hoeven nu toch niet een jaar op jou te wachten totdat we antwoord krijgen wat je nu gaat doen ;-0

Love As always
Di Mario

gerdaYD said...

Ze weten inderdaad niet wat ze missen... ze zouden het eens aan ons, je trouwe webvrienden moeten vragen! Dàn pas zouden ze weten wat voor vlees ze in de kuip hebben... Tja, ambtenaren, breek er me de bek niet over open lieve Marlou, heb er mijn hele carrière mee én tegen gewerkt!
Laat het niet aan je hartje komen, schat, voor ons ben je de enige, opperbeste en onvervangbare!!!
Fijne midweekdag meid...

Jelle Droeviger said...

Zeer goede reaktie, Marlou! Door zo te talmen en te twijfelen of ze nog wel een extra ambtenaar nodig hebben, zullen ze daar gaan beseffen dat ze een grote fout maken.

Het ondoordacht onzorgvuldig omspringen met intenties en gevoelens gaat ze daar nog opbreken.

En ook de toekomstige bruidsparen worden opgezadeld met een gemis: een ambtenaar die ze voor de rest van hun leven een goede basis mede had kunnen geven.

Voorwaarts; de zon schijnt.!

Jelle Droeviger.

Fluitenkruid said...

Wat een sukkels zeg..

Anonymous said...

nou malou,
begrijp je nou zulke lui???

weet je wat..
als ik ooit trouw.....
mag jij...... erbij zijn:-)
als ambtenaar ik regel een pak voor je:-)

lijkt me hartstikke gaaf,
xxx

klaproos

Anonymous said...

Ze konden wat mij betreft het heen en weer krijgen bij die gemeente. Het is graag of niet!
Ze laten een kans lopen, maar voor jou zullen zich vast mooie nieuwe kansen aandienen.

Sjoerd said...

Het lijkt me anders wel een leuke baan...

Han said...

Dat ambtelijke molens langzaam draaien wist ik maar zo langzaam is echt wel een blunder voor de gemeente. Misschien heeft dits nadeel wel een voordeel voor je. ;)

Annet said...

Zo die zit Marlou, zijn ze helemaal belatafeld, grmmmmmffffff....

Mijn verloofde was vandaag jarig vandaar wat laat.....

Een babyboemer met pensioen....het klinkt onwezenlijk.....maar het is wel de realiteit....met zijn jonge gade....

Laat ze allemaal de rambam krijgen. Wij weten wat je waard bent. En gelukkig jijzelf ook.

Dikke smakkerd van Annet en respect! X X X