14/03/2010

Thaise kikkererwtensoep

Vandaag gaan we weer eens lekker aan de soep, die we afgelopen zaterdag hebben uitgeprobeerd.

Ik houd wel van de Thaise keuken, en dit is een super gemakkelijk, zo-klaar recept!


Dit heb je nodig voor 4 personen:

3 ons prei

2 eetlepels olijfolie

1 rode paprika

2 eetlepels Thai Kitchen Green Curry Paste

2 blikjes kikkererwten

1 blik kokosmelk

½ l. groentebouillon

een bruin stokbrood of Naan-brood

Zo... en dan nu de bereiding:


De prei in ringetjes snijden en op een laag vuurtje in de olijfolie fruiten.

De paprika in stukjes snijden en samen met de currypasta bij de prei doen. De kikkererwten erbij, wel eerst uit laten lekken...
Dan de kokosmelk en de bouillon erdoor en een minuut of 5 zachtjes laten koken.


Beetje zout en peper,
stokbroodje snijden
en...

eet smakelijk = "บอน appetit"

14 comments:

klaproos said...

why not:-)

laten we eens heerlijk gek gaan doen op maandag......

dank je wel marlou....
kom je een bordje bij me eten:-)

slaap lekker
xxx

Marjolijn said...

Hoi lieve meis,

Dat lijkt me een heerlijk soepje.
Smakelijk en een hele fijne dag vandaag.

Liefs Marjolijn.

Ibella said...

Ik ga het doorsturen naar mijn zus, die moet komende week een vega maaltijd maken.
Fijne week Marlou

Han said...

Voor een beetje soep mag je 's morgens waker maken, als zij dan ook nog pittig is, kan mijn dag niet meer stuk. (of is soep niet vrouwelijk en moet het hij of het zijn?) ;)

Fluitenkruid said...

Lekker hoor thais! Een goede week wens ik je toe!

Han said...

Voor een beetje soep mag je mij 's morgens waker maken, als zij dan ook nog pittig is, kan mijn dag niet meer stuk. (of is soep niet vrouwelijk en moet het hij of het zijn?) ;)

ff aangepast ivm een foutje. :(

Marlou said...

hai Han,

ik had uit je eerste tekst al begrepen, dat ik jou wakker kon maken, voor een kopje soep.
Ik herken het wel, want: dat heeft Henry ook... die kan ik midden in de nacht wakker maken... voor een lekker, warm bakkie soep!

Daarom hebben we twee jaar geleden in Limburg een SOEPFESTIVAL(!) gehouden:
elke dag een heerlijke mooie speciale soep!

Dat kan ik jullie dus ook aanraden.

1. Veel recepten verzamelen
2. Huisje huren
3. Eigen soeppan meenemen
4. Smullen en... genieten maar!

Ik heb een leuk adres in Slenaken op de berg...
Heerlijk huisje met super uitzicht! En prima geschikt voor een echt soepfestival.

Eet smakelijk, Marlou


.

Di Mario said...

Ehhhh, ik heb net vandaag hachee beloofd.

Love As always
Di Mario

Liesbeth said...

Ik dacht net, even kijken of Marlou weer een receptje heeft en ja hoor:). Dit ga ik vanavond eten, bedankt!
Wat leuk dat je in Rotterdam bent geweest en waar je was is inderdaad best leuk. Ik heb wel een tip voor je wat ik zelf ook nog ga doen en het is helemaal nieuw. Splashtours, kijk maar!
http://www.splashtours.nl/

Volgende keer kunnen we misschien een bakkie doen of kom je even bij mij langs? Ja en Hotel New York is ook altijd tof. Jij hebt daar dan wel een hele bijzondere en ook verdrietige herinnering aan.

Anne said...

mmmmmm, deze ga ik ook meenemen naar het eigentijds festival in juni.
lijkt me heerlijk.
en het te kopen eten was daar zo vies, het afgelopen jaar:))

wim said...

Nu ze in Thailand op de straat aan't scanderen zijn zullen ze wel allemaal een kopje soep lusten ;-)

wruthu said...

Potverdrie Marlou, geen vlees en wat lees ik, wel kikkers.
Kikkers zijn voor ooievaars en reigers en niet voor Marlou.
Is kikkerdril, de kaviaar voor jou?
Ach, geniet ook maar.
Groet van uit een warm Portugal

gerdaYD said...

Aiaiaiaiai hoe kon ik Marloukes veggie-dag overslaan? Oh wel, dan maak ik er vandaag dan maar een vegetarisch dagje van, mag dat ook, schat?
Heerlijk (en gemakkelijk, ik denk dat ik het ook zou kunnen, wat véél wil zeggen hihi) recept, dankjewel. En mogen er nog veel maan-veggie-dagen volgen!
En OT: je hebt jezelf weer eens overtroffen op mijn blog, je bent on-ver-be-ter-lijk! Je hebt een hart van goud!
Maar een klavier dat blijkbaar niet meer te stoppen is...
*wink, big smile*

Ineke said...

Dag Marlou,
Dat soepje zal vast niet gek smaken. Ik denk zelfs dat hij héérlijk zal smaken!
Bedankt voor alweer een lekker recept!
En zoals Han hier al eerder schreef, je mag ons zelfs 's nachts wakker maken voor soep!
Dag, mooie avond gewenst!