12/01/2010

Goeiedag!


Sinds een jaar of anderhalf sport ik in de sportschool hier om de hoek.

Twee minuten lopen en ik ben er. Lekker gemakkelijk.

Er viel mij laatst iets op: er zijn mensen, die, als zij ergens binnenkomen, niet groeten.

Ik ben soms een beetje van de oude stempel. En ik vind dat niet-groeten raar.
Daarom heb ik besloten om er iets aan te doen. Nee... ik ga ze niet terecht wijzen. Ik mopper niet. En ik scheld ook niet.
Mijn tactiek is: een charme-offensief.
Dat houdt in, dat ik juist heel vriendelijk wél gedag zeg.
Sta ik daar in de kleedkamer mij om te kleden en iemand komt zonder iets te zeggen naast me staan om hetzelfde te doen, dan zeg ik: "Goeiedag!" en weet je:

iedereen zegt "Goeiedag!" terug.

Dat voelt zo lekker...
Ik word er vrolijk van



Goeiedag!



16 comments:

Anne said...

ik doe dat ook, als ik op de fiets door het dorp rijd.
voor de "autochtone" dorpsbewoners heel gewoon, voor de import toch nog raar dat groeten.
maar ze leren het:)))

klaproos said...

ik groet ook altijd iedereen, da's toch het minste zou je zeggen hé:-)

het lijkt onderhand raar als je het doet,
maar ik blijf het doen marlou,

ik sta achter jou offensief:-)

"smile" and the whole world smiles at you :-)

xxx

Goedendag Niens Goedendag said...

Ha! Grappig: een charme-offensief.
Ik sta er ook helemaal achter.

Ik vind groeten heel gewoon.
Maar in een stad woon je gauw langs elkaar heen.
Daar moet je dus voor uitkijken.

Goedendag allemaal en jij in het bijzonder, goedendag!

Gr. Niens goedendag...

Han said...

Dat doet me denken aan vroeger, toen groette ik altijd met "dag allemaal", Ik kreeg dan als antwoord "dag alleen".
Maar nu ik groot ben kan ik het wel hebben, maar toen niet.

Ineke said...

Hoi Marlou, goedemiddag!

Goed initiatief meis, dat charme-offensief!
Erin houden hoor, je zult het merken, er komt een moment waarop jíj een antwoord terúg kunt geven.

Wat een vrolijk plaatje!

Dag, fijne avond nog, groetjes, xxx, Ineke

Fluitenkruid said...

Hallo! ja dat valt mij ook op. Bij mijn ouders groet bijna iedereen elkaar, mijn vader kan zijn hand wel omhoog houden als hij door het dorp rijd :-)
Hier in de stad is dat toch wel anders. Ik groet elke klant die in de winkel binnenkomt of aan de kassa komt. Hier in de flat groeten we elkaar ook, op één buurvrouw na, die houdt stijf haar kaken op elkaar en na een jaar ben ik er maar mee gestopt. Die valt gewoon niet op te voeden haha.
Ik vind je beeld hardstikke gaaf!

wim said...

Hier op La Palma zeggen de Palmeros steeds goede dag, de Duitse en Nederlandse residenten nooit, tenzij je ze kennen.
Je hebt daar een goede convergente denkstap gemaakt.

Marjolijn said...

Hoi meis,
Goed zo dat charme, er komt een tijd dat mensen jouw voor zijn.
Elkaar groeten is toch het minste wat je kunt doen.
Gewoon door gaan....!!
Liefs Marjolijn.

wruthu said...

Doe ik vaak op de racefiets en maak er een mooi spel van. Een spel waar alleen jij de regels kent.Groet steeds met een wisselende groet, zoals 'goedendag', 'hallo', 'hoi','dag'en ach verzin maar raak. Opvallend zal zijn dat ze je met jouw groet terug groeten, geschrokken als ze zijn.

Di Mario said...

Shalom..

Love As Always
Di Mario

Lutje said...

dat klopt, een vriendelijk woord doet mensen glunderen....al is het maar een goeiedag...

Ibella said...

Ik kom jou goeiedag wensen. Wat goed van je en van de foto wordt ik helemaal blij.

Marjolijn said...

Mogge Loutje,
Maak er vandaag weer een mooi dagje van..!!
Liefs Marjolijn.

gerdaYD said...

Goeiemorgen, morgen, goeiedag
Goeiemorgen, goeiemorgen
Blij dat ik je weer vanmorgen zag
Goeiemorgen, goeiemorgen
Goeiedag, iedereen
Dank u wel dat ik er weer bij mag lopen
Zingen, dansen

Goeiemorgen, morgen, ik ben blij
Goeiemorgen, goeiemorgen
Want ik mag er immers weeral bij
Goeiemorgen, goeiemorgen
Goeiedag, zonneschijn
Dank u, morgen, dat ik mag zijn

De wereld is een schouwtoneel dat wij bespelen
Voor iedereen zijn luchtkasteel om van te delen
En krijgen we niet al te veel, 't kan ons niet schelen
We vinden ook het minste deel sensationeel

Goeiemorgen, morgen, goeiedag
Goeiemorgen, goeiemorgen
Blij dat ik je weer beleven mag
Goeiemorgen, goeiemorgen
Goeiedag, allemaal
Dank u, morgen, voor het onthaal

De wereld is een schouwtoneel dat wij bespelen
Voor iedereen zijn luchtkasteel om van te delen
En krijgen we niet al te veel, 't kan ons niet schelen
We vinden ook het minste deel sensationeel

De wereld is een schouwtoneel dat wij bespelen
Voor iedereen zijn luchtkasteel om van te delen
En krijgen we niet al te veel, 't kan ons niet schelen
We vinden ook het minste deel sensationeel
© Nicole en Hugo
Wat een mooie gedachte, en knap in een zalig, optimistisch kleedje gestoken... Marloukelief, jij bent de beste!!!

klaproos said...

kom je even goeiemorgen
wensen :-)

xxx

Ineke said...

Hoi Marlou,
Fijne dag gewenst;
lekker repeteren met het koor!
Dag, groetjes, xxx, Ineke