23/11/2009

l' Empreinte de l' Ange


Een lieve vriendin kreeg van mij nog een film voor haar verjaardag en samen hebben we l'Empreinte de l'Ange uitgekozen, die hier eenmalig in de Filmschuur draaide. (De voetprint van de engel)


Het verhaal gaat over een vrouw, die doordraait, nadat ze een klein, zes-jarig meisje ziet, waar ze van overtuigd is, dat het haar dode dochtertje is.
Het is een waargebeurd verhaal. Een beklemmend verhaal, wat je noemt een psychologische thriller.
Soms kan ik er niet zo goed tegen als het te spannend is. Dan wil ik weglopen. Dan denk ik: "Mens... ga toch met iemand praten... Vertel de moeder van het meisje, waarom je zo bezig bent..."

Maar ja... de film draait ook door en op een gegeven moment zit je zo in het verhaal, dat je niet meer nadenkt en alleen maar zit te kijken.
Mooi gespeeld, de twee moeders, die in hun wanhoop elkaar niet meer kunnen ontwijken.
Echt heftig.
Misschien ga je de film nog zien, als die eens op TV komt.
Daarom verklap ik de plot niet.
Ga maar kijken.

8 comments:

klaproos said...

ay aya ay marlou dat zou een film zijn di emij nóg héél lang zou bezig houden en dat is dan waarschijnlijk ook de reden waarom ik hem niet zal zien, zoals je hem beschrijft is íe indringend genoeg.......

slaap lekk hé

Di Mario said...

Mmmmm... ik weet het nog niet, ik zou zeggen, waarschuw maar als ie op tv komt. Want anders zal ik hem zeker niet zien.

Love As Always
Di Mario

Lutje said...

een echte pakkende jankfilm, daar houd ik wel van.

Marjolijn said...

Mogge meis,
Hoop dat je wel geslapen hebt na die spannende, indringende film.
Voor vandaag weer een fijne dag, ik duim dat er minder regen valt.
Dat zou fijn zijn..!!
Liefs Marjolijn.

Fluitenkruid said...

Hoi Marlou,
Ik hou daar ook wel van en ken het gevoel van weg te willen lopen of iemand even wakker te willen schudden.
Nog bedankt voor je mooie maanmail, heb er van genoten, Roos ook! x

Ibella said...

Ja, ik hou er wel van, maar Marian zou het teveel aangrijpen. Eventueel thuis kijken, hondje op schoot, zou wel gaan. Alleen slapen gaan wordt wat moeilijker. Glaasje wijn na die tijd om na te praten is beter.
Fijne dag vandaag en liefs Ibella

Ineke said...

Hoi Marlou,

Ja, ik ken dat gevoel, dat heb ik soms ook. Maar dan ga ik me ergeren en denk bij mezelf: "Mensje schiet nu toch op, heb je dat nu niet in de gaten, zie je dat niet?"
'k Zou 'ze' dan gewoon wel een zetje in een bepaalde richting willen geven.
Maar..., ik weet niet of de strekking van de film dan nog wel zo goed is. :-) :-)

Dag Marlou,
gezellige avond gewenst!
Groetjes en liefs Ineke

gerdaYD said...

Ik geloof dat ik het gevoel begrijp, mijn lieve Marlou...

Het was koud, het was donker
Ik was helemaal alleen
Toen de film was afgelopen
Ging ik nergens heen
Ik staarde naar de televisies
Je hoofd gespiegeld in de etalageruit
Je tikte op m'n schouders en je vroeg me
"Ga je vanavond met me uit"

Net als in de film, ik wil het
Net als in de film
Net als in de film, ik wil het

We renden over gouden stranden
We maakten vrienden bij de vleet
We dronken, lachten en we vrijden, hmm
Zoveel, zo vaak en zo compleet
Je nam me mee op wolken
En je kreeg maar niet genoeg van mij
Je vrat me bijna op
Geweldig vond je mij
Je hield van me
Je hunkerde, je smeekte, je smachtte, kwijlde, dweilde, gilde, je ...

Violen zwelden aan vermengd met tranen en je lippen op m'n huid
Geluk van wereldklasse, eeuwigdurend
Twee uur lang voluit
© Toontje Lager

Geef beslist een seintje als ie nog eens vertoond wordt lieverd!
En bedankt voor de paëlla, het heeft uitstekend gesmaakt!
*wink, big smile*