15/10/2009

In het vliegtuig

.





















Ik zit vol verwachting naar beneden te kijken.
De Mur als een glinsterend zilveren lint.
De bergen met minuscule dorpjes, slingerende weggetjes.
Rotspartijen.
Het dal met links en rechts van de rivier groene weilanden.
Een plukje spierwitte wolk.

Al dalend zie ik de grote weg, waar we anders altijd op reizen.
Dan weer de Mur, soms helder turkoois.

Ik hoop op Graz met zicht op "die Liesl" op de Schlossberg.
Het land komt steeds dichterbij.
Ik zie een weg een tunnel induiken.
Graz ligt links, ik zit rechts... geen "Liesl" dus.

De dorpjes worden groter.
Ik zie de keurig gerangschikte wijnstokken van de Schilcher-wijndruif.

De schaduw van het vliegtuig op de korenvelden vliegt met ons mee.

Herzlich Wilkommen in Graz.
Ik ga het autootje ophalen...


.

14 comments:

klaproos said...

en dan met het autootje nog een beetje rondcrossen om een en ander aan moois te zien zoals deze ganzen marlou:-)

OT,
wat een lief verhaal van klappie,
ik kreeg der tranen van :-)
xxx

Han said...

Als ik deze mooie ganzen zie denk ik weer aan hel leuke verhaal van Nils Holgersson. Leuke foto!!

Oja, die bladen zijn leuk om eens door te lezen niet om iets uit te kopen.

Di Mario said...

Owh.. voor mij duurt het wel weer even een half jaartje voordat ik ga vliegen. En ik ben nu al aan vakantie toe. Dus... vertel maar uitgebreidt over je vakantie.. dan kan ik mooi meegenieten van die van jou.

Love As Always
Di Mario

marjolijn said...

Mogge meis,
dat was dus een mooie vlucht.
Een goed begin van een heerlijke week.

Nu op weg naar een heerlijk weekend.
Geniet er maar volop van.

Liefs Marjolijn.

Lutje said...

Een mooie reis heb je gehad denk ik...

gerdaYD said...

Hoe jij er in slaagt van een vliegreis iets sprookjesachtig te maken, Marlouke... zoals gewoionlijk weer knap beschreven!

‘k Zou willen vliegen, vliegen
Vliegen, vliegen over land en zee
‘k Zou willen vliegen, vliegen
Vliegen, vliegen, wat een leuk idee
H’m, vliegen, vliegen
Vliegen, vliegen over bos en hei
‘k Zou willen vliegen, vliegen
Als een vogel zo vrij

Toen ik nog een kind was wenste ik al gauw
Hele mooie vleugels te hebben zoals een pauw
En dat ik kon vliegen heel hoog in de lucht
Maar verleden zondag kwam er in mijn droom
Een leuke kleine vogel zomaar uit een boom
Weet je wat die vogel dadelijk tot me zei
Hij, hij, hij zei

Dag, Paulke, dag manneke
Zou jij zo graag willen vliegen
Nou dan wel, ik kan je even leren
Ga maar op je buik liggen
Beentjes gestrekt, armen zijwaarts
En nu die armen op en neer bewegen
Vliegen, Paultje, vliegen, mannetje
Ja, goed zo. Zie je wel dat het gaat
Kijk uit, daar gaan we dan

Ik leer je vliegen, vliegen
Vliegen, vliegen over land en zee
Ik leer je vliegen, vliegen
Vliegen, vliegen, wat een leuk idee
Ik leer je vliegen, vliegen
Vliegen, vliegen over bos en hei
Ik leer je vliegen, vliegen
Als een vogel zo vrij

Ik vloog over bergen en door een ravijn
Mensen leken dwergen, nietig en zo klein
Ik was zo gelukkig, ‘k voelde me zo blij
Zo blij en vrij
Maar onder het vliegen, jongens, was het straf
Onder luid gerinkel liep mijn wekker af
Ik was weer op aarde en toen was die droom voorbij
Voor mij

Kom maar eens vliegen, vliegen
Vliegen, vliegen over land en zee
Kom maar eens vliegen, vliegen
Vliegen, vliegen, wat een leuk idee
Kom maar eens vliegen, vliegen
Vliegen, vliegen over bos en hei
Kom maar eens vliegen, vliegen
Als een vogel zo vrij
© Paul Severs

Maak er een vliegend dagje van lieverd, hoog in de lucht van je dromen...

Ibella said...

Tijdens het landen het gevoel van; Thuiskomen, heerlijk ik ben er weer. Spannend gaat het verhaal worden met de woorden: Ik ga het autootje ophalen.
Ik kijk uit naar het vervolg, maar eerst een fijn weekend.
Liefs Ibella

Anonymous said...

If you experience some emotional or physical problems in your life it can
soon be seen in the condition of your hair, using natural and organic
products aids in the recovery of your hair. Since these goods are made from plant extracts, seed oils and hair only
twice in a week. A well groomed woman will look to her hair and makeup first and a poll
of 3,000 females across the UK revealed that about 44% feel attractive if they are having a good hair day, this compares to 16% who felt pleased with their appearance if good teeth gave them that winning smile.



Feel free to visit my blog; hair products

Anonymous said...

Scenes from battles, settings from historical events or other
scientific discoveries can be displayed with a shoe box filled with the
appropriate materials. It stands 2nd position in population around the world.

The cache of mummies of high priests of Amun at Deir el-Bahri
has also yielded a large number of private coffins of the 21st Dynasty (1069 945 BC).
God gets all buddy-buddy with Satan and in fact hires Satan to cause our hero
all sorts of misfortunes and calamities. Lap books are another tool
a teacher can use to help students create booklets that they will want to keep and
review.

Take a look at my homepage egyptian newspapers

Anonymous said...

Scenes from battles, settings from historical events or other scientific discoveries can be displayed with a shoe box filled with the appropriate materials.

It stands 2nd position in population around the world.
The cache of mummies of high priests of Amun at Deir el-Bahri has also
yielded a large number of private coffins of the 21st
Dynasty (1069 945 BC). God gets all buddy-buddy with Satan
and in fact hires Satan to cause our hero all sorts of misfortunes and calamities.
Lap books are another tool a teacher can use to help students create booklets
that they will want to keep and review.

My web blog ... egyptian newspapers

Anonymous said...

And while investigators say the murder victim is linked to a "feud," they are not sharing
the details about that part of the investigation.
Polished concrete floors come in different colours and types to
suit the different decorative and functional requirements of domestic or commercial customers.
Flawless Flooring's polished concrete floor product boasts durability and decorative seamless surfaces made mainly from epoxy and polyurethane materials.

Anonymous said...

Wash your curly hair at the very least two days in
a week. s Therapy Treatment line, which is a lightweight replenishing treatment
that protects and maintains hair condition. Soon after this, use curl lotion all more than your hair,
and make use of mousse and squeeze this in your hair to that your curls seem flawless.


My web page - hair products

Anonymous said...

Apply 2 to 3 inches of mulch over the plants root system once all foliage is removed and discarded.
Mulch will reduce weed growth and prevent new weeds from growing in the garden.
This same person spread several yards of
the mulch around their house before they realized the
problem, and it ruined many of their plants.



Also visit my web-site - mulching

Anonymous said...

After application the hair is simply dried, either naturally or
using a drier. My hair doesn't always look good when I'm going to attend openings and red carpet events.
Generally, these products are more expensive than their watered-down counterparts, but you can find a
few affordable pure silicone hair products (see below).