16/10/2009

De stilte...

.

















Als ik van het parkeerplekje naar het huisje loop hoor ik een stem.

Hoor ik echt een stem? Maar ik zie helemaal niemand…

Ik loop verder. Daar is die stem weer…
Ik sta stil en kijk nog eens om me heen.
Niemand, helemaal niemand...

Dan loop ik door...
En opeens weet ik het:
het zijn mijn schoenen, die kraken van tevredenheid.

Ik ben thuis!
Schilcher, Sonne en stilte.
Even later hoor ik een specht. Ik zie hem nog niet.

Verder hoor je hier NIETS!


.

13 comments:

Fluitenkruid said...

Haha, pratende schoenen van tevredenheid. Spannend hoor, zo elke dag een stukje van je avontuur.
groetjes Jannet

klaproos said...

:-)

dat heb ik met mijn fototas, die praat ook tegen me:-)
heerlijk is dat hé.

maak er een heerlijk weekend van blij mens
xxx

Leibele,s kijk said...

Ik ben jaloers.

marjolijn said...

Haha, dat is leuk, pratende schoenen. Was je toch niet helemaal alleen op de berg.
Ik ken het wel maar dan omgekeerd, ik praat wel eens tegen mijn schoenen of andere dingen...haha
(toch een schroefje los??)
Fijn weekend meis, geniet er van...!!!

Liefs Marjolijn.

Ibella said...

Daar spreekt genieten uit. Wat heerlijk die stilte.

En nu genieten van een heerlijk weekend. Hier buldert de wind en knapt er af en toe een flinke tak van de boom. Het zonnetje laat zich zo nu en dan zien, maar ik blij nu maar binnen.

Liefs Ibella

Liesbeth said...

alleen het kraken van je schoenen is een mooi geluid..dan:) als je verder niets hoort. Ik vind het ook altijd fijn als het echt stil is

Anne said...

dat klinkt als echt genieten en bewust-zijn:))

Han said...

Was niet een beetje bang zo helemaal alleen op de berg zonder opa en geiten peter? ;)

marjolijn said...

Fijn weekend, lieverd.
Geniet er maar volop van.
Liefs Marjolijn.

Lutje said...

uw schoenen zijn niet betaald zeggen ze hier dan :o)
Prettig weekend

gerdaYD said...

Wawwww... dit mooi stukje tréft me, lieve Marlou, hoe kan je tevredenheid beter beschrijven?

(...)
De ene kijkt verwaand, en de andere wat simpeltjes
De derde onverschillig of ontzettend serieus
O, waar zijn de schoenen met de vriendelijke rimpeltjes
De schoenen met een glimlach om de neus
© Joke Bruijs

... bij JOU!
Verwen ze maar eens lekker, ze gaan zo graag met jou mee, eeuwig optimistje!
En maak er samen met hen, een superweekend van!

Ineke said...

Dag Marlou,
Hartelijk dank voor je bezoekje aan m'n weblog
en de vriendelijke wensen t.g.v. de geboorte van onze kleinzoon.

'k Heb even op je weblog gescrold: Fantastisch, een vakantiehuisje in Oostenrijk
en de stilte lijkt me heerlijk, je kunt dan zo fijn je gedachten laten gaan.

Dag Marlou, een heel fijn weekend gewenst!
Groet, Ineke

Nienk said...

Heee, dat zijn mijn oude bergschoenen!
Hier zeggen ze: als je schoenen kraken, dan heb je de schoenmaker niet betaalt...

fijn weekend van Nienk