02/10/2009

Broer belt

.
















Ik zit lekker in de waranda te lezen als de telefoon gaat. Ik neem de telefoon mee naar binnen, want ik heb er een hekel aan als de buren mij horen bellen.

Broer aan de telefoon…

“Hai Zus, met je Broer. Zeg hoor eens: iemand moet naar het huisje om af te sluiten voor de winter. En ik kan dit jaar die iemand niet zijn…”

“Wat nu, broertjelief, die iemand zal ík dus moeten zijn?”

“Als je zou kunnen, heel graag. Ik weet niet hoe het anders moet. Ik kan echt niet…”

In mijn eentje met het vliegtuig naar Graz, daar een autootje huren en dan naar het huisje in de bergen tuffen.
Daar een weekje zijn en voordat ik wegga de put in om de kranen dicht te draaien. Dan binnen in het huisje alles wat maar een beetje vloeibaar is en eventueel kan bevriezen leegmaken. Kranen leeg. Sifons leeg. WC leeg, ook de stortbak. Waterkoker leeg. Koffieapparaat leeg. Geen keteltjes met water meer op het fornuis.

Het is een hele klus, maar ik heb het al een aantal keren gedaan, dus voor mij is het “kippiekak”.














Maandag vertrek ik. Eerst naar Frankfurt. Daar overstappen op het vliegtuig naar Graz.
Dan… ’s middags om een uur of twee ben ik in het huisje. Heerlijk huisje.

Als ik de telefoon weer neerleg ben ik er in gedachten al bijna. Ik ruik de parasolzwammen. Ik hoor een late hommel. Ik zie dat de koeien van Peter weer naar de stal worden gebracht. Ik proef het kristalheldere bronwater, dat uit onze kraan komt…





















Dan regel ik een ticket. En een auto. En ik zet mijn koffer klaar om er van alles en nog wat in te gooien. Geen dikke trui, want die ligt daar nog.
Huisje, heerlijk huisje…


.

16 comments:

Lutje said...

Als je het een leuk huisje vindt is dit geen probleem, kon ik maar mee!
Tot over een week...

Yvette said...

heb het goed, heb het heerlijk!
Maar dat zal wel lukken toch?
Ik ga in gedachten met je mee!
ot wat heerlijk dat je me zo steunt. Enne....straks lopen we elkaar tegemoet op het koeien paadje..ok?????
fijn huisje sluitjes tijd.

yvette

klaproos said...

ga jij maar leker genieten marlou, als je mij en de honden oppikt gaan we met je mee,
:-)
dan steken we wel een tandje
bij:-)

Han said...

Maak er een mooie week van Marlou en neem wat foto's om ons te laten mee genieten als je weer thuis bent.

Oja, je hebt daar geen buren, webcam of PC en ontdek je weer dat de wereld ook klein kan zijn.

Ibella said...

Dag Marlou,

Jij bent ook een stoer mens hoor. Je doet het gewoon. Het moet een heerlijk huisje zijn, zo boven in de bergen. Geniet van je weekje. Ik ben gewoon een beetje jaloers op jou.
Liefs Ibella

Nienk said...

Allemachti, helemaal in je eentje!
ik zou het niet durven. Ben echt een bangerik. 's Avond s zo donker.
Maar ik vind je echt stoer, dat je het doet :-)

Ben benieuwd naar verhalen en foto's.

Goeie reis! :-)

Nienk

Fluitenkruid said...

Wat fantastisch zo'n huisje in de bergen. Het klinkt heel primitief maar niet tè. Heb je al voldoende leesvoer bij elkaar gezocht?
Heel veel plezier daar en dat moet weer een mooi verhaal opleveren ;-)

marjolijn said...

Heerlijk meis,
Ga lekker even een weekje genieten, en het huisje winterklaar maken.
Haha, ik kom als vlieg wel even kijken hoe je het maakt.
Maak het goed meis, en veel plezier geniet maar lekker, ook al ga je in je eentje.
En dan zeggen we hier....Braaf blijven hé!!
Liefs Marjolijn.

Di Mario said...

Even een weekje genieten.

Love As Always
Di Mario

Ellen said...

goede reis en geniet ervan, liefs

gerdaYD said...

Wat kan jij mooi je dagdromen beschrijven, lieve Marlou. Nét alsof wij er ook bij mogen zijn, zo plastisch dat dit is!
Ik weet alleen niet of je nu vertrekt, of het weerom een telefoonervaring uit je onuitputtelijke herinneringen is...
Vertrek je nu, dan wens ik je veel plezier!
Is het al voorbij, dan hoop ik dat je er veel plezier aan had...
(...)
Samen leven in een dagdroom, dansen op een zonnestraal
Springen over regenbogen, dan weer voorbij, weer voorbij

Engelen als jij maken dromen steeds waar
Een engel als jij brengt ieder hart in gevaar
Ben ik bij jou, ben ik blij als een kind
Wil ik mee op de wind, zweef ik mee (...)
© Bonnie & Jose

Maak er een schitterend weekend van meid!

Lutje said...

Ik kom effe langs om je een prachtig weekend te wensen...

Liesbeth said...

Geweldig zeg, zo'n huisje. Dat moet dan geen probleem zijn om daar naartoe te gaan. Wens je een hele goede reis!

Leibele,s kijk said...

Vergeet niet, als je de deur daar achter je dicht trekt om weer naar huis te gaan, je eigen huissleutels mee te nemen.

klaproos said...

dag marlou, maak er een zalig weekje van hé,

en kom gezond weer naar huis

gerdaYD said...

Ik vrees een beetje te vroeg op je blog te zijn om de column te kunnen lezen. Geeft niks, ik kom straks wel eens terug, want dit wil ik zeker en vast niet missen!
Voor morgen, mijn lieve Marlou: superprettige reis!
Maar eerlijk is eerlijk: ik zal jou en je mooie zinnen héél hard missen...