30/09/2009

Sabine belt...

.
Ik ben bezig het pad in de tuin te vegen als de telefoon gaat.


Met Marlou…

Hai Lou. Met Bien. Ik heb een nieuw kantoor… Kom je een keertje langs? Ik zou je namelijk willen interviewen.

Interviewen? Wie, mij??? Hoezo interviewen?

Nou, ik heb sinds kort een column in Vitaal.nl en jij bent de tweede die ik wil interviewen.
Ik heb het plan om te gaan schrijven over dromen.
Wat zijn je dromen? Wat zou je het allerliefst willen doen, je weet wel… dat soort dingen.

Nou, daar ben ik wel voor in en de afspraak is gauw gemaakt. Een dag later fiets ik naar haar toe. Ik rijd te ver door en bel haar met mijn mobieltje.
Daar staat ze voor het raam te zwaaien met haar mobieltje aan haar oor.

Binnenkort verschijnt de eerste column van Sabine, de jongste dochter van mijn zus Cecile.

Ik laat jullie de column lezen, zodra die uit is…
Het is een mooie, indringende column geworden…
Ik ben dan ook heel trots op mijn nichtje Sabine...

15 comments:

klaproos said...

da's leuk marlou:-)
ik kijk er naar uit,

wat ik even zeggen wil is dat er iets gekes op jouw blog gebeurt,
als ik het open begint er muziek van anouk te spelen twee keer door elkaar heen, dus je you tube kan ik niet meer starten want dan wordt ik gek van de herrie:-)

weet jij wat dat is??

Fluitenkruid said...

Een intervieuw met tante Marlou, dat kan niet anders dan bijzonder worden.
Bij mij deed het filmpje het prima.

Fijne dag

marjolijn said...

Hoi meis,
Dat is weer een leuk foontje.
Ik kijk uit naar dat intervieuw.
En wat de "herrie" ben ik het met klappertje eens.
De andere muziek is niet meer te horen, want Anouk blijft maar zingen en heel hard.
Iets gaat er niet helemaal goed.
Liefs Marjolijn.

Anne said...

leuk is dat,hè?
ik heb ook een schrijvend nichtje.
ik struin vaak de bladen af om haar artikelen te lezen:))

Bien said...

hij staat er op, hoor Lou, de column met jou in de hoofdrol. wat een prachtige foto's toch, van die dame. ziet ze er altijd zo fris en fruitig uit?!

Ibella said...

Ben zeer benieuwd

Marlou said...

Hai lieve lezertjes...

ik dacht, dat het leuk was om een getto-blaster met allerlei muziek rechts in mijn infobalk te zetten.
Maar... dat kreng ging uit zichzelf aan. Je zou 'm toch...

Maar weer niet bang:
hij is de gracht in gegooid.
Nee, geen gerecycle, gewoon... weggemieterd.

Nu is het weer rustig op het weblog en kun je, als je dat wilt eventueel het muziekje aanklikken, van het lied, dat op de begrafenis van mijn zus gespeeld is:

"Only a woman van Mary Black"

Zo, hehe, de rust is weergekeerd.
Dagdag!

Liefs van Marlou

klaproos said...

heerlijk marlou,

dit is een heel mooi nummer om te horen de rust is weer terug:-)

een verademing:-)
dank je wel

Liesbeth said...

Dat wil ik graag lezen, ben wel benieuwd naar je collumn:) en ja natuurlijk vind ik het leuk als je het herfst gedicht wil plaatsen:)

Han said...

De appel valt niet ver van de boom. Je zit (en ook je fam.) nu eenmaal in het schrijvers hoekje. Voor mij is een regel er bij al een extra klus. Maar ik ben wel benieuwd naar je dromen. ;)

Di Mario said...

Heerlijke muziek heb je er vandaag bij zeg. Owh.. echt genieten.

Trouwens.. de stemmen die Klaproos hoort.. ehhhh, zitten niet alleen in haar hoofd ;-) Maar vandaag hoorde ik ze niet.

L'Chaim

Di Mario

marjolijn said...

Hoi lieve meis,
Ha, heerlijk, haha wat een rust....
Je hebt zelf zoveel mooie muziek geplaatst, daar kan zo'n gettoblazer helemaal niet tegenop..!!
Laat hem maar gerust pruttelen in de gracht.
Maak er een fijn dagje van meis...!!
Liefs Marjolijn.

gerdaYD said...

De appel valt precies niet ver van de boom hé, tante Marlou? Heerlijk, want zo hebben jullie niet alleen de liefde voor elkaar, maar ook het schrijven gemeen!
Want ook jij kan schrijven als de beste: dat item over de postpode die je zomaar uit je mouw schudde...! Om van te snoepen, dankjewel (niet van de postbode, van je epistel natuurlijk, hihi).
Ik kijk er naar uit de column te lezen, zij zal van jou wel een heel apart beeld hebben opgehangen, ze kent je zo goed...
In afwachting, en met de tenen gekruld van nieuwsgierigheid, wens ik jou een super eerste dagje van oktober toe lieve meid!

Lutje said...

Leuk voor je.
ik wens je ook een leuke donderdag.

Ibella said...

goedemorgen Marlou,

Wat een heerlijke rust, maar wat gebeurt er, opeens, na een mededeling, valt je blog weg.

Opnieuw "ik kan vliegen" aangeklikt. Ja je staat in de favorieten en je verhaal opnieuw gelezen. Ik denk: Marlou zorgt wel voor verrassingen. Nu gaat het goed en blijft je log op het scherm.
Ik dacht nog even: O jee, nu gaat het de getto-blaster achterna.

Fijne dag vandaag hè en ik hoop snel het vervolg te lezen.
Liefs Ibella