20/09/2009

Ik kwam laatst mezelf tegen. Je krijgt de groeten...

.
















Laatst had ik het over die oude mevrouw, die stil in de voortuin een beetje voor zich uit zat te kijken.
Hoe wonderlijk ik dat vond. Gewoon maar een beetje zitten.
Dat ik ontdekte, dat ik dat zelden of nooit doe.
Dat iets altijd zin moet hebben.
En dat ik eigenlijk heel graag wil leren om eens niets te doen.

Nu vond ik in het Weleda krantje een artikel over Lsltn.
Lsltn? Lsltn??? Wat is dat nou weer en wat heeft het hiermee te maken?
Lsltn is gewoon: loslaten.
En het heeft er mee te maken, ja echt!
In mijn geval heeft het te maken met het loslaten van alles, wat zo nodig moet.
Gewoon lsltn… Precies wat ik wil.
Loslaten van stress. Van "moeten"...
Ik heb 5 jaar geleden een burn-out gehad en als ik toen vóór die tijd geleerd had om ls t ltn dan was die hele burn-out er niet geweest.
Nu is een mens nooit te oud om te leren. En ik neem de tijd om te leren, om tijd te nemen…
Er zijn heel wat trucjes voor: muziek en wandelen zijn mijn remedies.
Mooie muziek en mooie wandelingen…
















De foto’s zijn van de wandeling van deze middag, die ik mezelf cadeau deed.

In de komende dagen elke dag een lsltn-affirmatie…
Klein kadootje van mij voor jullie.
En een goede week… Ook dat!














.

13 comments:

Roosje said...

--- goeie tip, moet ik ook doen, lsltn! Tssss....
Alles goed met je - is het gesnotter al voorbij?

Di Mario said...

zolang ik nog regelmatig van gasten hier in huis te horen krijg dat ze hier helemaal tot rust komen zit het hier wel goed.

Love As Always
Di Mario

Yvette said...

laaaaaaaaat lossssssssssss

dag knuf
yvette

marjolijn said...

Hoi meis,
Ja, een soort van bewustwording moet op gang komen hé...
Dan lijkt het ook allemaal zo simpel. Ik zou willen dat het waar is.
Gelukkig mogen we tot de laatste dag van ons leven leren, je bent nooit TE oud.
Succes met LSLTN, geef jezelf maar vaak een mooi kadootje, of rust op een bankje..!!
Maak er een mooie dag van lieverd.
Liefs Marjolijn.

Lutje said...

loslaten ja....
bij sommigen nooit, bij anderen te snel....

klaproos said...

tja.... marlou,
wat kan ik zeggen..
loslaten.. het is dé les van mijn leven waar ik het héél erg moeilijk mee heb,
loslaten zou misschien wel kunnen als je antwoorden had....

ik ga zo ook even lopen met de hondjes:-)
lekker hé,
xxx

Fluitenkruid said...

Misschien is het tijdschrift FLOW wel iets voor je. Lekker even lezen op een bankje in de zon.
DOEN!

Anne said...

als je deze les hebt geleerd ben je al aan het loslaten.
het is een proces, weet je.

iets constateren, accepteren en vervolgens loslaten:))

Leibele said...

Heerlijk wandelen in de natuur is èèn van de beste medicijnen die er bestaan.Geniet er dus maar van. Iedere dag. Dat doe ik ook.

Ibella said...

De natuur leert je alles, vind je alles, ook de rust.Het zijn prachtige foto`s en heerlijke muziek.
Liefs Ibella

Han said...

Mooi, je moet ook aan je zelf denken dat geeft je kracht!
Leuk dat je die mooie foto's met ons wil delen.
Misschien moet ik het ook eens doen.

Ibella said...

het is hier in het noorden prachtig weer met aangename temperaturen. Helaas door de hoge bomen om ons huis krijgen wij geen zon meer en is het in huis kil. Dus ik moet wel naar buiten, ergens naar toe, om van de zon te genieten.
Fijne dag en gniet ervan.
Liefs Ibella

gerdaYD said...

Lieve Marlou, ik begrijp wat je bedoelt, ook ik ben ooit in hetzelfde bedje ziek geweest. En je remedies werken opperbest, jij hebt geluisterd naar je lichaam, het ritme van je hart en geest.

And even when I’m walking straight I always end up in a perfect circle.
Oh I try but I just can’t wait,
To break out of this perfect circle.
‘Cos giving into old temptation,
Is like that common twitch.
Oh the silly stupid realisation,
The more you scratch the more you itch.
© Katie Melua

Loslaten betekent
tijdelijk het houvast verliezen.
Niet loslaten betekent
voor altijd het houvast verliezen.
© ivan

Ben je onderussen al wat beter?
Verzorg je goed schat!