04/09/2009

Eind van het seizoen


Vanmorgen vroeg ben ik (voor dit seizoen althans) voor het laatst naar mijn geliefde zwembad "DE HOUTVAART" geweest.
Het is nog fris en de zon staat nog niet zo heel erg hoog aan de horizon.
Ook staat er een straffe wind.
Maar ik ga...
Het zwembad sluit voor maanden zijn deuren.
De kachels gaan uit.

Als ik er in duik lijkt het of ze de stekkers er nu al uitgehaald hebben. Brrr... ijskoud! Maar na 2 baantjes krijg ik het: HET GEVOEL...
Ik voel het water over me heendwarrelen. Mijn kop leegt zich. Er is alleen mijn zwemmen. Ik glijd door het water. Koud??? Welnee! Het water is heerlijk.

Ik tel ongeveer 20 zwemmers. 20 Vrienden van de Houtvaart, die afscheid komen nemen.

Eenmaal uit het bad waait de wind mij koud.

Mijn zwempak druppelt op iets knisperends. In het badhokje zijn blaadjes gewaaid van de twee hoge populieren naast het bad.
Ja, het bad moet dicht, ik weet het. Tegen de seizoenen is geen kruid gewassen.

Met weemoed zeg ik dit keer niet: "Tot morgen...".

"Dag vrienden, dag zwembad... tot volgend jaar"














Klik op: HOUTVAART voor info en foto's

Uit de Houtvaart nieuwsbrief:

"Toch gaan de deuren van de Houtvaart nog éven open en wel op zondag 13 september van 12:00 tot 17:00 uur in het kader van Open Monumentendag
. Als u altijd al eens een kijkje ónder het bad wilde nemen, of in die grote "waterbak" boven de ingang, dan moet u beslist even langs gaan. Om 14.00 uur komt Ronald van den Hoek (SRO technicus) een uitleg geven in de technische ruimte. Er zijn nog wel eens vragen over hoe het zit met de temperatuur. Ronald zal proberen daarover iets uit te leggen".




16 comments:

Nienke said...

Ga je dan nu eindelijk een keer mee naar de SAUNA?????
Daar is het nu wel weer de tijd voor.

Liefs en dapper hoor, Dodo!

Leibele,s kijk said...

De foto die je plaatste doet mij terug denken aan m,n Tweka zwembroek uit de tijd van het schoolzwemmen. Dat ding kriebelde vreselijk, maar ja, het was dan ook nog zo,n wollen geval.

Yvette said...

Wat is het mooi verbouwd...en ja Marlou..zo jammer dat het seizoen weer voorbij is. De tijd gaat zo snel..sneller dan ooit lijkt het wel.
(ot....mantra lijkt me heerlijk....alleen zou het op een stickie kunnen? Ik heb misschien ook een hele mooie voor jou een cd dan)

Fijn dag
love you
yvette

Fluitenkruid said...

Hoi Marlou,
Moedig om met dit weer nog te gaan zwemmen en het is vast goed voor de weerstand ook.
Ongelooflijk dat ik in de 20 jaar dat ik in Haarlem woon nog nooit in de Houtvaart heb gezwommen. Volgend jaar ga ik het toch maar eens doen!
liefs Jannet

marjolijn said...

Hoi Marlou, die eerste duik zal idd. ....bbrrrr koud geweest zijn.
Maar dan...ja als je lijf gaat tintelen is het heerlijk..hé!!
Nu maar verder in een binnenbad of wordt het enkel een warme douche, ja en de sauna natuurlijk.
Geniet er van.
Fijn weekend Marjolijn.

dorie said...

wat schrijf je heerlijk - ik heb zo nu en via yvette's blog eens wat van je gelezen en wilde dat nu maar eens zeggen. Alleen al de titel van je blog 'ik kan vliegen' maakt dat je jezelf en de wereld kunt beschouwen. En ik begrijp dat na een zware periode de berichten erg positief zijn; dat geeft je echt vleugels... warme nazomergroet van een onbekende

Liesbeth said...

Dat is een mooi zwembad. Heerlijk hoor zwemmen en idd ook goed voor je! Nou ja, nu weer even doorzwemmen op het droge en voor je het weet lig je weer in dat water!

Han said...

Zullen we dan maar naar het Stoopsbad gaan, daar (was) het gezellig. Oja, over 8md. zijn ze weer open.

klaproos said...

:-)
aan alle goeie dingen komt een eind maar der is vast weer een nieuw begin marlou

xxx

Unknown said...

Zondagmorgen kun je nog je baantje zwemmen. Maar dan is het ook écht voorbij. See you? Ridi.

Anne said...

mooi dit log en voor mij vol van nostalgie.
jaren geleden tijdens mijn studie in haarlem heb ik daar nog gezwommen, later gingen we vaker naar het strand van bloemendaal:))

Di Mario said...

zolang de watertemperatuur onder de 25 graden is zul je mij niet in het water vinden. Ik kijk wel toe, want het is volgens mij een mooi complex.

Love As Always
Di Mario

gerdaYD said...

Hip hip
Van de koeien naar de kip kip
Van de schommel naar de wip wip
Lekker zwemmen zonder slip

of nog:
Tante Marlou zegt tante Gerda
Doet het al zo’n twintig jaar
Zij gaat eten uit de koelkast
En soms rookt ze een sigaar
Toen ze gister terug in bed kwam
Was ze ongelooflijk nat
Want zij was die nacht gaan zwemmen
In het zwembad van de stad
naar © Samson en Gert
*wink, big smile*

Maar, mijn lieve Marlou, jammer dat het openluchtzwemmenseizoen voorbij is, ik weet hoe graag je dat doet, en elke dag het water in zou willen duiken, ook in minder warme tijden. Niks aan te doen, je kan alleen maar wensen dat het volgende zwemseizoen er vlug weer aan komt. Ondertussen heb je toch een oplossing gevonden hoop ik, een overdekt zwembad in je buurt, is dat er ook?
Maak er nu maar gewoon een dróóg weekend van hé!
En bedankt voor het juweel...

Roosje said...

hmmm toch maar een binnenbadje zoeken ergens?
xxxx

Lutje said...

het einde van een seizoen, maar zwembaden zijn altijd open, blijven oefenen dus voor het nieuwe ;-)

Liesbeth said...

Bedankt voor je felicitaties Marlou! Het was een leuke dag en heb het best naar mijn zin gehad. Wens je voor straks welterusten.