29/06/2009

Good bye, good old England...





Tot slot van de reis nog drie kleine impressies.

Volgende jaar gaan we weer. Heerlijk, good old England...


In De Tourist Information vraagt de dame achter de balie aan mij of ik het verschil weet tussen een Tea en een High Tea.
Dit naar aanleiding van de vraag van een toerist.
Ik weet alleen, dat een High Tea eigenlijk Schots is en zo’n grote hoeveelheid eten met zich meebrengt, dat het eigenlijk een maaltijd is.
Ik vind het wel grappig, dat het aan mij, Hollandse, gevraagd wordt.
Zie ik er dan zo Engels uit? Praat ik zo goed Engels??
In Lewes, Sussex.

Als we door een beeldschoon dorpje rijden zie ik ineens een roodborstje op een takje zitten. |In de tuin van “Rosebud cottage”. Het vogeltje zit stil en kijkt alleen maar een beetje rond.



















De cottage erachter is verscholen achter een enorme berg rozenstruiken.

De zon schijnt volop.
In de verte dikke donkere wolken, die naderbij lijken te komen. Er zit waarschijnlijk onweer in.




Met het ouder worden gaan we steeds meer voorovergebogen lopen. Misschien om beter te kunnen zien, waar we lopen.
Benoîte Groult noemt dat, ergens in één van haar boeken haar bisonbult. Nu kun je er heel lyrisch over doen en de bult koesteren, maar kunnen we niet beter vaker rechtop gaan staan.
Vooruit... NU: leg een boek op je hoofd en ga rechtop zitten.
“Hoog Sammie, kijk omhoog Sammie...”
Hier loopt een man aan de overkant van "The King's Head" :
















.

9 comments:

Marjolijn said...

Ik weet zeker dat het een heerlijke week geweest is.
En dat je echt genoten hebt.
Goed vooruitzicht om volgend jaar weer te gaan.
Nu maar lekker genieten van de warmte en niet al te veel doen, dan hou je het het langste vol.
Gewoon lekker een siesta houden.
Liefs Marjolijn.

Fred said...

Hoi Marlou,
Goed om te lezen en te zien! Dank.
hart groet
Fred

Unknown said...

Ziet er allemaal geweldig uit Marlou! Het is ook zo'n mooi land dat gaat nooit vervelen!

Jacqueline said...

"Hi Marlou!

Daar wil ik ook een keer naartoe hoor, dat Engeland van jou!

Sweet kisses, Jakkie"

Han said...

Heerlijk om je reis verslag te lezen jammer dat het nu al weer good bye is.
Krijg je ook niet meer zorgen als je oud bent?

Di Mario said...

Als je weer terug wil, is het je zeker goed bevallen. Top.

Love As Always
Di Mario

Leidse Glibber said...

Jullie hebben duidelijk een heel mooie vakantie gehad.
Moest wel enorm lachen om de opmerking dat Stonehenge maar 5 minuten rijden van de Pub was.
Geeft ook wel een beeld he van wat jullie deden hahhahahah

Fluitenkruid said...

En als je het te lang vind duren kun je altijd even tussen door een high tea doen bij Ma Brown!
groetjes Jannet

gerdaYD said...

Heerlijk even bij te lezen op de mooie blog, lieve Marlou!
En blij dat ik deze impressie van Engeland toch nog lezen kon, zij het op de valreep...