01/06/2009

DAG, JONGEN!

.


Ik fiets over de Nassaulaan.
Naast het fietspad is een lange, diepe geul gegraven, waar een aantal jonge mannen iets onduidelijks aan het leggen zijn.
Ze hebben hun bovenlichaam ontbloot.
Ze zijn heel bruin.
En glimmend van het zweet van het harde werken.

Ik kijk naar ze en voel me 18. Ik ga iets rechterop zitten.
Ook houd ik mijn buik in.

Dan…

kijkt een van de mannen op en roept iets…
Heb ik het goed gehoord?
Heb ik het echt goed gehoord?

Hij roept:

“DAG OMA!!”

Hahaha, wat heerlijk… Even was ik 18 en al snel stond ik weer met beide benen op de grond!

“Dag jongen…!” roep ik terug.

Met een grote glimlach fiets ik door richting Kenaupark.
De zon schijnt.
Het is bladstil…

Hoor, een merel zingt zijn liedje:
“Dag oma” zingt hij.
Ja… ik hoor het duidelijk.

Ik ga even in het warme droge gras liggen en spreid mijn armen uit. Ik kijk naar de blauwe lucht en voel me heerlijk.
En vrij…





18 comments:

klaproos said...

whahaha
dag oma,

waar was je dan maar weer met je gedachten:-)
maar leuk marlou, héél erg luek,
dat is puur genieten zo :-)

Nienke said...

Haha, dat heb je leuk beschreven.
Ik heb eens zoiets meegemaakt,maar toen werd er : "Dag moeder" naar me geroepen.
Ik was er niet zo blij mee.

Maar zoals jij het beschrijft...
Dit heb ik van het web geplukt:


A very weird thing has happened. A strange old lady has moved into my house. I have no idea who she is, where she came from, or how she got in. I certainly didn't invite her. All I know is that one day she wasn't there, and the next day she was.


She's very clever. She manages to keep out of sight for the most part, but whenever I pass a mirror, I catch a glimpse of her there. And when I look into a mirror directly to check my appearance, suddenly she's hogging the whole thing, completely obliterating my gorgeous face and body.


It's very disconcerting. I've tried screaming at her to leave but she just screams back, grimacing horribly. She's really rather frightening. If she's going to hang around, the least she could do is offer to pay rent. But no luck.

Nou, dat gaat dan nog een hele tijd zo door.
Uiteindelijk blijkt het over jezelf te gaan...

Nou, dag oma!

Groetjes van Nienke

Han said...

Ach, je bent net zo oud als je je voelt. Maar een opa ben ik nog niet ;)

Di Mario said...

Oma...????

Je had meteen moeten roepen.. ik had je moeder wel kunnen zijn..

Love As Always
Di Mario

marjolijn said...

Goedemorgen meis,
Dit is weer een heel leuk verhaal.
Je bent zo oud als je jezelf voelt, toch..!!
En die vrijheid voelen uitgestrekt, in het park dat doet die jongen je niet na.
Fijne dag met het gevoel van heel veel vrijheid.

gerdaYD said...

Héérlijk! Ik ken het gevoel, maar hoe jij dat beschrijven kan... een pàreltje gewoonweg. Dankjewel, lieve, creatieve Marlou, dit brokje genieten zal voor altijd in mijn geheugen gegrift staan!
Ook bedankt voor de trofee, ik heb 'm al op mijn kast te pronken gezet!
*wink, big smile*

Ibella said...

Hij toont wel respect, stel als hij had gezegd: hé lekker ding, dat was niet zo leuk. Volgens mij straalde je blijdschap uit en dat zag hij. Fijne dag en hou dat vrije gevoel nog maar even vast.Liefs Ibella

Jelle Droeviger said...

Di, 02-06-2009, 07:51.

Ja, en dat is WEL poëzie. Geen woord teveel, en vol gevoel.

"Even was ik 18." Mooi hoor.
Onze dromen houden ons overeind. Dus daar moeten we wel aan toegeven. Verval is ook een bloeiwyze. En lachen overbrugt alles.

Jelle Droeviger.

Yvette said...

zo snel schakelen...een snelle oma dus!

Ellen said...

Dag hele mooie meid.

Han said...

Er lag niets en niemand onder die steen het was een onderdeel van een gesloopte kunst tuin.

Martine said...

Over het algemeen worden oma's zeer gewaardeerd..ik zou het maar opvatten als een Geuzennaam :-)

marjolijn said...

Mogge meis,
De vogels fluiten volop....het lijkt toch een mooie dag te worden, al vertellen de weermannen anders, maar ja, die kunnen ook wel eens fout zitten, toch!
We gaan het meemaken.
Maak er een mooie dag van!!
Liefs Marjolijn.

gerdaYD said...

Goedemorgen lieve Marlou!
Jij was al vroeg uit de veren hé?
En wat lees ik? Ga jij naar Engeland strakjes? Oooooo, héérlijk! Prachtland is het.... en prachtluchten zal je er zeker en vast ook zien! We zijn er al zo'n zes à zeven keer geweest, en maar één keer de zon gezien!
*wink, big smile*
Geniet vandaag maar van het mooie weertje in onze Lage Landen...

Liesbeth said...

wat mooi joh dat oma nog zo geniet van het leven en zich zo jong voelt! Ook al ben je nog zo oud, het is alleen je lichaam wat oud wordt..

Liesbeth said...

ik had niet helemaal begrepen dat jij de oma bent, eerst dacht ik even van niet..

MariecusBruyn said...

Grinnik, dit is een logje dat ik nodig heb nu :)
Lekker lachen, zenuwen aan de kant en beide voeten lekker op de grond.
Lieve Oma, je doet 't 'm toch maar weer :)

wruthu said...

Wat een heerlijke belevenis. De zon straalt er vanaf, om jaloers van te worden. Want stel dat het net even anders was.
Niet jij, maar ik fiets daar en er staan daar geen mooie, bruingebrande , zwetende jongens, maar dito meisjes. Zucht...., kon mijn verhaaltje dan ook maar zo mooi verlopen.