17/06/2009

CRICKET, DE SPELREGELS

.























Even tussendoor, de regels van Cricket:


You have two sides: one out in the field and one in.
Each man that’s in the side that’s in goes out, and when he’s out he comes in and the next man goes in till he’s out.

When they are all out, the side that’s out comes in and the side that’s been in goes out and tries to get those coming in out.




Sometimes you get men still in and not out.
When both sides have been in and out including the not outs:
That’s the end of the game.

Begrijp je nu, waarom ik de spelregels van cricket niet snap?!

Het enige wat ik snap is de thee-pauze, die steeds wordt ingelast.
So typical English...




.

8 comments:

marjolijn said...

Zo'n Engelse theepauze ziet er in ieder geval goed uit.
Alleen daar al mee zul jij je goed vermaakt hebben, denk ik zomaar.
Liefs Marjolijn.

Fred said...

Dear Marlou,
Interesse in de fotos en je belevenissen, maar kan je nu echt vliegen of niet? En hoe is dat te leren? tell me, please!
hart groetjes aan jou en Henry
Fred

Di Mario said...

Ik leg het nog één keer uit.. als ze laten zien dat het ´the end of the game is´ Dan is het spel afgelopen.. En dat is meer dan genoeg, meer hoef je niet te weten.

Love As always
Di Mario

gerdaYD said...

Dit zal je misschien interesseren, lieve Marlou: cricket is een uitvinding van Westvlaamse wevers (http://www.bligg.be/story.php?title=cricket-is-uitvinding-van-westvlaamse-wevers)... zégt men, hihi.

Sportsmen in Paradise

They left the fury of the fight,
And they were very tired.
The gates of Heaven were open quite,
Unguarded and unwired.
There was no sound of any gun,
The land was still and green;
Wide hills lay silent in the sun,
Blue valleys slept between.

They saw far-off a little wood
Stand up against the sky.
Knee-deep in grass a great tree stood;
Some lazy cows went by...
There were some rooks sailed overhead,
And once a church-bell pealed.
"God! but it's England," someone said,
"And there's a cricket-field!"
© T. P. Cameron Wilson (1889–1918)
*wink, big smile*

Meid, troost je: ook ik begrijp er niks van (van geen enkele teamsport ten andere, en zeker niet van balspelen: als je de bal eenmaal hebt, waarom wil je 'm dan wégshotten? Hihi).
Ga door met je Engelandlogs, ik geniet er van, bedankt!
En maak er een fijne nagenietdag van hé?

Han said...

Ik heb er een paar gemist, jammer maar ik snap niets van cricket dus kan je hier niet mee helpen.

Ellen said...

alles is me door een cricketer uitgelegd en ik snap er geen bal van. volgens mij is het een ingewikkelde manier van thee drinken. Dinsdag half acht "wokken"?

Liesbeth said...

leuk om het allemaal te lezen wat je mee maakt, van die typische engelse dingen!

Anonymous said...

Dit zijn weer typisch Nederlandse reacties op cricket, van onwetende mensen.

Cricket heeft geen "teatime" meer, het is gewoon een boterham met melk, net als iedereen tijdens zn lunch nuttigt.
Cricket is ook geen elitaire sport meer.
Het WK cricket staat op de tweede plek in de wereld, qua toeschouwers op tv, na het WK voetbal.