20/03/2009

DEELTIJD VUT/FPU...

.






Al wandelend met Ineke in Het Koningshof in Overveen kwam ik op een idee: ik ga slechts één keer per week een bijdrage aan het Praathuis leveren.
En Ineke kwam toen op de naam: met deeltijd VUT gaan.

Ik vind namelijk elke dag een heel stuk schrijven behoorlijk, of eigenlijk onbehoorlijk veel tijd roven.
Een verhaaltje, de indeling, het nakijken, corrigeren, plaatjes erbij, muziekjes uitzoeken. Het kost soms uren en ik hoef weliswaar niet meer te werken, maar zeker nu het langer licht is en de dagen zachter worden en er meer buiten gespeeld gaat worden wil ik meer tijd vrij maken voor het dartelen in de wei en straks weer lekker zwemmen in de Houtvaart...

Met mijn Volkskrantblog ben ik al in de deeltijd VUT. Daar publiceer ik slecht één keer per maand, namelijk op de 19de van de maand om 19:19 uur.
Achter die getallen zit geen bedoeling, het is langzaam zo ontstaan. Ik vond 19:19 uur een mooie tijd, omdat dan veel bloggers klaar zijn met eten en achter hun PC kruipen, voordat het nieuws om 20:00 uur begint. En dan daarbij zomaar de 19de van de maand vond ik er ook wel aardig bij passen.
Ik heb meer met het getal 12, omdat ik op de 12de mei geboren ben. Dus dat vind ik een mooie datum, een mooi getal. Maar die 19de, tja die is er gewoon ingeslopen.

Maar nu… dit weblog: Het Praathuis…
Helemaal stoppen wil ik niet. Voor geen goud…
Ik vind het hartstikke leuk om te doen. Het houdt mijn brein bezig. En… ik heb er inmiddels waardevolle contacten aan overgehouden. Zeer waardevolle contacten zelfs.
Nee… dat wil ik allemaal niet missen. Maar elke dag uuuuuren bezig zijn met een stukje…
Als het nou een baan zou zijn, een echte column in een krant. Maar dat is het niet. En het kost me nogmaals erg veel tijd.

Nou……… daarom vind ik die deeltijd VUT wel een goed idee.
Nu nog een publiceerdag uitzoeken.
Op maandag… een nieuwe week een nieuw geluid? Ja… ik denk dat het maandag wordt.
Misschien verandert het in een andere dag.
Ach, dat moet allemaal kunnen. Soepelheid met vlijt.
Misschien wordt het wel de woensdag… Wie weet?!

Maar ik heb mijn vaste ploegje, waar ik elke dag langs kom en dat zal ik blijven doen. Ik laat jullie niet in de steek. Ik wil jullie niet missen…

Nou, dat was het. Tot maandag dus!





.

14 comments:

Anonymous said...

Hoi meis,
Snap je wel hoor, het is toch ook vrijheid, blijheid, en zeker nu het buitenspelen er weer aan komt.
De tijd die je krijgt moet je goed besteden.
Ik kom zeker maandag weer langs, en andere maandagen ook.
voor nu in ieder geval een heel zonnig weekend, en......lekker buiten spelen he!!
Veel plezier!!
Liefs Marjolijn.

Marlou said...

Hai iedereen....

ja!
Ik ga lekker buitenspelen.
Mijn kleinzoontje Pier komt zo dadelijk en dan gaan we er op uit.

We gaan naar de zandbak en schommelen.

Allemaal een super zonnig en gezellig weekeinde!

Liefs van Marlou

Ibella said...

Ja, de maanden met mooi weer moet je niet binnenzitten, dus gelijk heb je. Geniet van je kleinzoon. Mijn wandeling heb ik er al opzitten, hoe mooier het weer, hoe vroeger wij zijn. Straks lekker op de fiets naar de stad, de markt. Wij kopen vaak de groente op de biologische markt of winkel. De markt is gezelliger. Natuurlijk blijf ik maandags kijken en ook de volkkrant weblog had ik gevonden, mooie stukjes en gedichten. Oke en nu naar buiten.
Liefs Ibella

Anonymous said...

Hai Marlou,
Ja je hebt groot gelijk hoor,je volkskrant blog ken ik niet,daar ga ik zo even kijken.
Geniet verder maar van het mooie weer!
En je kleinkind natuurlijk.
Groetjes Hendrike

Anonymous said...

Je moet net zoveel tijd erin stoppen als je kunt.

Love as always
Di Mario

Anonymous said...

Lieve Marlou,
Geniet maar volop van deze eerste officieele lente dag, de weerprofeten beloven veel goeds.
Fijn weekend, meis.

Anonymous said...

Wat je ook doet, en hoe je ook je tijd indeelt, het komt er op aan zoveel mogelijk van het leven te genieten en te doen waar JIJ zin in hebt! Dus, ENJOY lieve Marlou!
Dankjewel voor je lieve woorden vol steun, heeft ons goéd gedaan!
En maak er een springerig, swingend weekend van hé, boordevol lentekriebels...

Anonymous said...

Jammer ik begon net aan je schrijfstijle te wennen, maar je hebt gelijk hoor, je maakt er ook elke dag veel werk van de dat zit in de aard van het beestje.

Anonymous said...

ZONDAGMORGEN
Het licht begint te wandelen door het huis
en raakt de dingen aan. Wij eten
ons vroege brood gedoopt in zon.
Je hebt het witte kleed gespreid
en grassen in een glas gezet.
Dit is de dag waarop de arbeid rust.
De handpalm is geopend naar het licht.
© Ida Gerhardt
Maak er iets onvergetelijks van, lieverd!
En bedankt voor al je lieve woorden...

Anonymous said...

Hai Gerda....

wat heb je weer een prachtgedicht gevonden en helemaal precies passend bij deze zondagmorgen.

Ik las het voor, voor Henry en die begon te knikken:
het gedicht past...

Dank je wel,

Liefs van Marlou

Anonymous said...

Had iemand jou gedwongen steeds vaker te posten? Plicht, geweten? Weg ermee!

Anonymous said...

En zo is het...

Ha...

morgen mantrazingen....

Heb je al geoefend Ellen?

Om bhur bhuva sva tat savitur varenya bargo deevasha di mahi di yo yona prachodayaat.

Allemaal heerlijke sjokola!

Liefs van Marlou

Anonymous said...

Goedemorgen,
Lekker zingen vanmorgen he!!
En geniet van deze maandag!

Anonymous said...

Succes met je deeltijd vut hahahah