26/01/2009

KORTJAKJE



Heel Nederland ligt , pardon, half Nederland is verkouden.
Ik dacht: “Daar doe ik mooi niet aan mee, ik laat me niet kisten….” Maar dat had ik gedroomd.
Ik voel me net Kortjakje. Midden in de week snotteren en blaffen.
En in het weekeinde....
Wijs en Pier zouden een nachtje komen logeren, dus ik heb me vorige week heel de week gedeisd gehouden.
De meeste afspraken afgezegd. Bisolvon genomen (helpt niet… niet kopen!) paracetamolletjes… ibuprofen toen zich ook nog een blaasontsteking aandiende, veel blaas- en nierenthee van Van der Pigge…, desinfecterend keelspoelspul.
Vergeet het maar. Niets helpt, je moet er doorheen.
Rust, reinheid en regelmaat…
Maar gek genoeg was het in het weekeinde een beetje weggeëbd en kon ik gewoon een gezellige oma spelen.
En het weekeinde is voorbij of…. tsjakaaaaa daar komt ie weer, in vol galop. Zakdoekjes zijn niet aan te slepen.
Nu was ik er vanmorgen toch uitgegaan. Zulk mooi weer, goed voor de bronchiën. Even naar “Het Wapen” voor een grote kop koffie. Die is daar zo lekker. En de plek is uniek, zo aan het weiland met zicht op de koeien links en de schapen rechts en het koeiepaadje er tussendoor, waar slechts enkele wandelaars door het landschap schuifelen.
Leny, Maria en Mary zaten er ook. Lekker gelachen en gekletst. Ook serieus, hoor... Niet alleen maar geitebreien.

Mary zei, dat er een griep uit België op komst is.
Wat te doen ter preventie?
Regelmatig je handen wassen. Je keel spoelen.
En niet te veel zoenen.


Jammer, he?!
Gezondheid!


4 comments:

Anonymous said...

Och lieve meis, hebben ze je te pakken. Ja, het heerst volop he, hier(nog) niet gelukkig.
De enige remedie is goed uitzieken he. Ja en alle andere goede voorstellen zullen hun bijdrage ook wel leveren.(zoenen maar even laten, hoe moeilijk ook)
Beterschap he!!
Liefs Marjolijn.

Anonymous said...

Je bent dus ook de klos! Sterkte en beterschap.

Anonymous said...

Mis meid! Als je de griep niet wil krijgen, gewoonweg geen belgen meer toelaten ... *wink, big smile*
Sterkte hoor, en heel veel beterschap gewenst!

Anonymous said...

Nou meiden allemaal...
niet bij mij in de buurt komen in ieder geval......
Ik geen wel een sein als het weer veilig is!