26/03/2007

DE EERSTE BESTRALING...


Het is 8 maart 2007

Henry gaat met me mee als Personal Coach, voor de eerste bestraling.
Het is ongelooflijk, hoe vriendelijk iedereen hier is.
En dat komt goed uit, want al met al is het allemaal best griezelig.
Ik word op een soort van smalle bank gelegd.
Dat gaat allemaal heel precies: ik moet super-stil blijven liggen.
De lijnen worden nog een keer extra geschilderd, een foto, een scan en dan draait het grote apparaat om me heen.
Ik stuur er Reiki naar toe en zet de Reiki-symbolen er omheen.

Van Rita, die in de wachtkamer zit, hoorde ik, dat ze in paniek is geraakt. Dat heb ik gelukkig niet: ik lig rustig alsof ik op het strand lig.
De straling noem ik zonnestraaltjes…
Je hoort een paar zoemtonen en dan is het alweer voorbij.
Henry heeft in de controlekamer mee kunnen kijken op de monitors: de scans zijn daar ook op te zien.
Het is allemaal heel indrukwekkend, maar zeker niet eng of griezelig.
Door het open karakter van het ziekenhuis voel ik me hier goed.
Daar ben ik heel dankbaar voor.
Nu ben ik getekend en gestraald, zoals Lynda zegt!

Liesbeth van het koor biedt aan om me te rijden naar het AVL.
Ze zegt: "Al moet ik alle dagen mee……."
Lief is dat.
Zij is ook een zonnestraaltje….

1 comment:

Anonymous said...

Zo te lezen heb je lieve mensen om je heen!

Salut van Hetty!